...terimakasih Bondaku..teringat kampung kita.

Wednesday, March 03, 2010 Nazlee Ismail 4 Comments



Salam....rakan2 n kulaaan.

dah lama aku kadak balik kampung..kadak bisa bersurah banjar...kadak tahaga kulaan di sini..sibuk dengan gawiyan ..kadak sawat handak menjanguk kulaan di kampung...semuanya kadak..kadak..kadak..sampai blog ni pon kadak berupdate...
Di rumah ku kadak ada sapa yang bisa bersurah...kadak maharati !!
Hari Sabtu yang lepas mak aku ada datang dari kampung, saja nak ziarah kami di sini kebetulan dia pergi rumah adik aku kat Klang ari tu..datang sekali dengan adik2 ku yang lain, jarang sekali bondaku nak bejalan2 jauh, itu pon kalau ada yang bawak sampailah hajat. Kunjungan diaorang dengan membawa buah tangan spesel yang
mengigatkan aku kisah2
silam di kampung dulu...nak tau apakebenda nya tu?
...wadai kalakatar..bagi sapa yang berketurunan Banjar tu almaklumlah..tapi bagi mereka yang tak tau atau buat2 lupa...silalah klik link disini untuk mengenalinya secara lebih dekat lagi.

...sambil makan2 dan sembang2 tuh teringat aku pada jalan2 kenangan semasa kami masih bersekolah di sana yang kini sedikit2 dimamah usia. Terima kasih pada sahabatku Awa yang mana aku telah cilok gambar2 dari FB beliau...nanti aku mintak izin kemudian..






Terima kasih bonda kerana datang kerumahku dengan buah tangan yang spesel tuh..

Kalau korang nak tau tentang kampungku sila klik disini.























4 comments:

  1. salam kulaan...
    wahini kaida dah lagi menanam padi..semuaan aci hambir awan misen...kuku kambing gin kada kelihatan lagi wahinik....handak makan pais pisang

    ReplyDelete
  2. pais pisang...pasar mlm gin ade , kada ngalih banar cari..nanam ngan kuku kambing tu cagar nyulami yg tatinggal haja ah.

    ReplyDelete
  3. i luv mandai.. hiks!

    pernah mkn skali kalakatar ni. tp may akk yg buat tu pun banjar kacuk.. maka rasanya pun tak de la pure sgt.

    ReplyDelete
  4. salam. nenek & atok saya pon banjar. tapi saya tak reti pulak cakap banjar ni =)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.