Bini OK..Laki Yang Lebeh2..

Monday, May 31, 2010 PCL 5 Comments


Dailog mengusik jiwa....

memuji ke mengeji nie...isteri pakcik terasa tau.. terasa tau.
.



Tuan Umah laki : Ohhh! bagusnya makcik nie...siap ada persatuan kunjung mengunjung lagi...nanti bila isteri saya dah habis berpantang boleh la dia join plak ye...
Makcik Siti : Saja datang nak menziarah isteri kamu..tadi makcik baru ziarah anak jiran kita tu..anak dia demam, semalam emergency pegi hospital..
Tuan Umah laki : Cepatnya berita makcik tau dari mana...Wah ! bagus la piring astro makcik..makcik beli kedai mana??
Makcik Siti : Apa pulak...makcik kalau setakat datang bergosip..tak nak la..
Makcik 2 : Panas la hari nie(sambil berkipas2)...kesian kat diorang nie, tak pasang aircond ke?
Tuan Umah bini : Takpe lah makcik..pasang kipas pon ok dah nie..
Tuan Umah laki : Makcik pasang jenis apa ye..bagus tak,..saya pasal harga tak kesah sangat..cakap je berapa..
Tuan Umah laki : Tak buat air untuk tetamu nie Yang..kesian, penat plak bersembang panas2 cm nie..
Jiran lain : Orang dalam pantang mana boleh buat air..tak payah la susah2..
Tuan Umah laki : a ah! betul jugak tu..dah nak Maghrib nie..budak2 susah nak jaga ..takut meraung malam plak nanti..
Makcik Siti : kitaorang balik dulu lah...malam2 kalau anak tak leh tido , panggil la makcik ye...
Tuan Umah laki : Elok la tu..nanti tak nampak jalan balik ..dah nak gelap nie.
Tuan Umah bini : Timakaseh la.. datang lg ye.

p/s : tak ziarah rasa bersalah, dah ziarah macam orang buat salah plak..emmph! cmnilah jiran dua tiga belah rumahku..rasanya last dia datang umah orang nie.


5 comments:

  1. aa arh! cm tulah selalunyer ya...

    ReplyDelete
  2. salam..
    nak kata tak kena...tak kata macam nak kena...
    jadi....

    .....BERANAI HAJAK....

    ReplyDelete
  3. ni kategori melampau.. hormat la org tua. sok anak bini sakit pandai crk prg tua. hishh

    ReplyDelete
  4. salam,

    hahahhaha...
    macam2 ado kan

    nak kena jaga hati semua pihak
    serba salah dibuatnya

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.