Kalau Boleh jangan menyusahkan ORang!!

Tuesday, May 04, 2010 Nazlee Ismail 7 Comments



"Di Kg Toradja (Indonesi) terdapat satu ilmu yg luar biasa dimana

mereka boleh menjadikan mayat berjalan pulang ke rumah sendiri.
kejadian berlaku disebuah daerah pendalaman Indonesia yg berbukit
bukau. Jika ada kematian di kg Toradja maka mayat itu akan
diberi kuasa hipnotisme supaya simati boleh pulang berjalan kaki
dan hanya berhenti bila sampai dirumahnya. kuasa ini dibuat supaya
tidak menyusahkan orang kg dari mengurus mayat tersebut."

Walau macam mana pun korang jangan risau..., simati akan pulang waktu siang sahaja...
dan mana lah tau kalau tetiba jer ade orang ketuk pintu memalam buta...mungkin salah setting ke...(
Dengan izin Allah, semua pasti boleh terjadi....)


ooowh bad!..jangan tahan kencing plak!.



7 comments:

  1. salam....
    eeeeeeee..takut antu....bepatak bawah katil..hehehehe

    ReplyDelete
  2. Nak buat ape lawan kuasa Tuhan? Yang dah mati biarkan je laa dia tenang di sana.. :)

    ReplyDelete
  3. salam paklong, kalu nak tahaga dimana gin dgn izinNya tahaga jua.

    ReplyDelete
  4. FarhanaDr,
    Yang belum mati mengharap mayatnya akan disempurnakan dengan baik apabila beliau mati kelak, maka tanggungjawab waris simati lah untuk menyempurnakan mayat mengikut kepercayaan masing2..
    sebaik mungkin.

    ReplyDelete
  5. mmg ngeriii...tp betul ke tidak ye? waulahualam...

    ReplyDelete
  6. ish..serius ni?? mana dpt info..nak baca lanjut la..seramnya..huhu.

    ni mungkin untuk kes2 bunuh atau dia mati kat tempat lain n susah utk waris cari mayat. jadi klau mayat dah balik umah, takyah menyusahkan polis cari lagi dak.hehe.

    ReplyDelete
  7. Amanda Eltiqaz, info lamjutnya kat sini..
    http://onezimus.wordpress.com/

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.