Macho sangat ke???...aduuuuhai!!! owh bad!

Wednesday, May 05, 2010 Nazlee Ismail 10 Comments

sekadar gambar hiasan dari google.


Ehh! mengapa ya,remaja zaman sekarang lebih suka berseluar pendek?? Malah bapak2 budak pon ikut sama.. Tidakkah diaorang tahu, seluar panjang telah dicipta?? Ataupun diaorang tidak tahu cara memakai seluar panjang??

Aku pernah tengok dan melaluinya, di bilik2 bujang atau di asrama2 sekolah, remaja sekarang khususnya para muslimin lebih selesa berjalan ke hulu ke hilir memakai seluar pendek,boxer malahan 'seluar katok apek longsi!!Alasan mereka seluar pendek lebih berangin. Kalau hendak sistem pengudaraan yang baik, pakailah kain pelikat,letaklah kipas angin mini di dalamnya...hahaha! kan lebih kondusif dan effisien.

Ya, aurat kita wahai adik2 dan abang2ku. Adalah macho bagi aku untuk mengatakan bahawa lelaki lebih alpa dengan auratnya,walaupun aurat para lelaki tidaklah rumit seperti wanita. Tapi
harus diingat juga KAUM HAWA yang berseluar pendek mengalahkan KAUM ADAM......cermin2 lah diri anda...aku takmau cerita bab nie lagi..

Memang, aurat lelaki di hadapan lelaki sama dengan di hadapan perempuan iaitu antara pusat dan lutut, tapi makruh kepada perempuan melihat bahagian yang tidak aurat. Maknanya makruh bagi lelaki menayangkan kepada perempuan bahagian badannya yang bukan aurat.


Ada orang mengtakan pakai seluar pendek bawah lutut tu takper..tutup aurat jugak !!
tapi hakikatnya..
Apabila seseorang itu memakai seluar pendek di masa dia berdiri memanglah berkeadaan menutup luntut akan tetapi bagaimana keadaan bila di sedang duduk dan tunduk, seluar akan menjadi singkat naik keatas dan akan terlihat luntut manakala seluar yang menutp pusat tadi akan turun kebawah dibahagian belakang akan menmpakkan sedikit pinggul dan baju yang singkat juga akan singkat keatas. Ini akan menyebab kan aurat lelaki terbuka.

Tolonglah,bulu kaki kaum lelaki tidak mempunyai apa-apa daya tarikan erotik kepada lelaki yang lain,tetapi ia tetap aurat yang perlu dijaga. Dengan hanya membuka sedikit aurat,kita telah berjaya dalam pelaburan mendapat dosa. Tahniah! Sanggupkah kita??

" Maka Syaitan membisikkan fikiran jahat kepada keduanya untuk menampakkan kepada keduanya yang tertutup dari mereka iaitu auratnya .." Al-A'raf : 20)

Jadi adik2 dan abang2ku sekalian, jagalah aurat kita masing-masing ye..?? Betapa banyak bulu kaki kita,ingatlah bahawa ada lagi makhluk yang lebat bulu kakinya...


yang masih teringin untuk bergaya .
...
..
.

10 comments:

  1. salam...

    tak suke pakai suar pendek2 ni...

    ReplyDelete
  2. Betul3 aurat itu penting dijaga untuk dunia dan akhirat...

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas ingatan/nasihat pakcikLie...sibbaik hasben tak suka berseluar pendek..selamatttt....

    ReplyDelete
  4. haha ni mesti nak lawan bulu kaki sape paling lebat n panjang

    ReplyDelete
  5. salam sekamar rindu, bagus 3x...jgn lupa pakai suar pendek yg satu lg udah ler..

    Maidatul, mudah2an kita semua ambil tahu dan sedia maklum.

    ReplyDelete
  6. salam sz/m.a.s.s, sama2..ingat sementara masih ingat...alah bisa tegal biasa..kepimpinan melalui teladan. Syabas 4 yr hubby.

    ReplyDelete
  7. Che'pit, pakcik dulu suka lawan tarik bulu kaki..haha pakai suar pendek lagi..rasakan!

    ReplyDelete
  8. hadoila.. anak sapa la yang hensem sangat tu tengah naik basikal. hehehe.. nak tergelak sakan tengok pic tu. entry yang best pakciklie. chaiyokk.. =)

    http://wanshah87.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. ramai juga yg suka pakai ...

    ReplyDelete
  10. kalau kena tempatnya tak apa .. misalnya nak tidur dalam bilik kita sendiri. lebih selesa.

    p/s boleh beritahu kisah lanjut orang mati balik sendiri tu boleh di lihat di mana ?

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.