Orang beli tanah..Aku pon beli jugak!!

Saturday, May 29, 2010 Nazlee Ismail 7 Comments

Jeles2 betui...Depa semua dok pakat beli tanah...takpalah biaq pi kat depa..

La ni..Pakcik nak crita pasai kebun pulak...
Pakcik suka jugak pada kehijauan..
umah skrg nie rumah kerajaan je...kuarters semi-D..tanah mmg luas kat belakang kiri dan kanan..
jadi kalo nak tanam pokok dibolehkan tapi pokok renek dan sayur2 je..kena jaga btui2 supaya tak kelihatan semak pulak.
Cuti2 cm nie ada kelapangan sikit nak berkebun...Pakcik suka tanam pokok2 yang boleh dimakan.,,
kalau pokok bunga tu membazir je tanam ekeke..
best kann kalo kite berpeluang berbakti pada tanah..
kalo keluar umah tu tenang jek melihat kehijauan tumbuhan..
pastu kalo nak masak petik jek sayur kat belakang rumah..
Fresh gitu...

Adeh! terasa tua plak sebut pakcik2 nie..patut la sakit pinggang2 nie..mengagkut tanah baja dan mencangkul tadi...tapi takpa..keluar peluh cm nie bagus untuk kesihatan....

Nei hah ! korang dah beli tanah??....skrng nie member2 ramai dok cari beroker tanah...beli tanah nie untung..kalau ada duit beli la skrng...kalau tak nanti harga melambung..kalau tak pon beli je cm aku nie...





Korang dah beli..aku dah, baru je tadi..

7 comments:

  1. salam pokli,

    beli tanah dalam guni utk tanam pokok leh jer
    beli tanah nak buat rumah tu yg lum mampu
    ekekekkek...
    setakat beli rumah dan siap jer la kot
    hukhuk

    ReplyDelete
  2. pokok bunga untuk hiasan mata.

    eh! Tq selalu dtg blog aku!
    :)

    ReplyDelete
  3. banyak juga tanah itu..hehehee...

    ReplyDelete
  4. blueCITY, tanah jugak tu..hehehe, tak pa pelan2..nt ada rezeki beli la tanah Lot plak..tq singgah atas tanah maya nie..

    ReplyDelete
  5. sI tEDI, wlcome..n tq juga sudi komen..

    ReplyDelete
  6. SZ...boleh la nak buat batas kebun..kalu utk umah nt dulu la...

    ReplyDelete
  7. hehee.. sikit2 lama2 jadi bukit ;p

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.