Terima Apa Saja ....

Tuesday, May 11, 2010 Nazlee Ismail 2 Comments

Wahai cikgu ku.....




Semalam petang Adik Hanis dah awal2 lagi cakap pasal nak bagi hadiah sempena hari guru..
Bulan Mei memang penuh dengan hadiah2...jangan pening2..ikut saja tapi patutkan kita meminta ataupon kita terima saja apa yang dihadiahkan !
  • adik : "abah, cikgu cakap kan..kalau nak bagi hadiah kat cikgu..jangan bagi bunga, cikgu tak nak bunga!".
  • aku : "habis tu Adik nak bagi hadiah apa?".
  • adik : "Tadi masa dalam kelas, cikgu ada tunjuk buku yang jual barang2 hadiah, banyak cantik2 bah..Adik nak beli pen, boleh tak bah?
  • aku : Cikgu tunjuk kat Adik ke hadiah mana yang cikgu nak?
  • adik : Tak la..tapi cikgu cakap kalau bagi pen kat cikgu, cikgu boleh guna selalu.
  • aku : Akak nak bagi hadiah apa pulak kat cikgu kak?
  • akak : emmh.. tak tau lah, kat koprasi ada jual macam2..tengoklah nanti.
  • aku : ada duit tak nak beli tu?
  • adik : adik tak cukup la bah..tinggal syiling ja...
  • akak : kak pon sama..hehehe.
P/s : Zaman aku.... tak da hadiah2 ni tau, yang penting belajar rajin2 sampai berjaya..tulah hadiah untuk cikgu2 dulu...



2 comments:

  1. ihiks..psiko juga cikgu siap ada katalog hadiah....biarlah ikhlas yg nak memberi :)

    ReplyDelete
  2. biaerla tu bro..
    zmn kt muda2 dlu mner ader cmtu..
    eh, aku ckp cm aku dh tua jer

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.