Green Hand

Thursday, July 29, 2010 Nazlee Ismail 20 Comments

..hijaukan bumi kita..okey !!.





Excited sangat berkebun..pagi2 dah melawat kebun kat belakang umah yang sekakang tu jer besarnya...
dah makan hasilnya 2 , 3 kali ...fuhhh fresh sangat...tak sia2 aku beli tanah hari tu (tanah baja)












Kawasan belakang villakejora tu sebenarnya luas tapi tak dibenarkan bercucuk tanam lebih2...hanya utk makan2 sendiri bole la...kalau tak, sure aku dah bisness kat pasar borong.





p/s : tangan kotor sikit takpa...tapi hati mau puas....
..


20 comments:

  1. wahhh rajinnya PL bercucuk tanam, puas hati mkn hasil tuaian sendiri kan..pas beli tanah baja kena beli tanah lot plak ;p

    ReplyDelete
  2. SZ : insyaAllah akan diusahakan..

    ReplyDelete
  3. Syabas...abg ngah sefamili. Bagus ader inisiatif cam ni. Selain menyahut kempen Go Green, sbenarnyer x sia2 berbudi pd tanah ni kn....

    ReplyDelete
  4. pergh! rajinnya bercucuk tanam bagai nie..tp pokok yg kita tnam sndri n bla dpt hasil nkmatnya laen banding yg kita bli..;)

    ReplyDelete
  5. kalu kebun sekangkang pn kena rajinya cm PL , mau makan x hbs..tp jiran2 jgn lupa ye..

    ReplyDelete
  6. salam..sukanya bercucuk tanam...;-)

    ReplyDelete
  7. aiceh...rjinnye bcucuk tanam~~

    anta cni cket hasilnye..

    ReplyDelete
  8. bagus2.. aktiviti yg jauh lebih sihat berbanding bermain Farmville mahupun BarnBuddy hahaha

    ReplyDelete
  9. salam..
    Banyaknya bendir..
    Untung, dpt sayuran free..
    penat tapi berbaloi..

    ReplyDelete
  10. berbudi pada tanah..mmg berbaloi-baloi..

    ReplyDelete
  11. Salam Pakcik

    itu bukan sekangkang dah tu, berkangkang2 besarnya..hihi..
    rasa puas kan bila dapat makan hasil titik peluh sendiri.. berbaloi baloi..

    ReplyDelete
  12. AnonymousJuly 29, 2010

    tangan kotor dgn tanah sikit2 takpe pakcik..jgn kotorkan tangan benda2 yg haram...hehehe sajer jer ngusik pkcik...ailike !

    ReplyDelete
  13. pakcik lie punye blog ramai peminat eyh.. layout kite same je.. hehehe..

    ReplyDelete
  14. wah..bagusnye...jimat duit...badan sihat..dapat pahala...

    ReplyDelete
  15. cili hijau tu pun segar, ni betul2 segar dari ladang..untungnya berbudi pada tanah, dpt hasil blh makan sendiri...tak payah beli2...hehe

    ReplyDelete
  16. salam..besarnya kebun..itu bukan sekangkang namanya, leh jadik sebendang tue :-)

    ReplyDelete
  17. Salam...

    Bestnyer....Sama minat ngan saya...tapi saya tak de tanah..dpn n blakang rumah tanah tar je...(jalan tar)..

    ReplyDelete
  18. mesti seronokkan...bile dapat hasilnye....

    ReplyDelete
  19. alhamdulillah...banyak boleh tanam lepas ni...bestnya semua tumbuh segar, nak tanya ade sembur racun ape2 ke??? tak de ke ulat2 yg makan hasil tanaman??? share la :)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.