Jangan TIDO Lagi..!

Thursday, August 26, 2010 Nazlee Ismail 4 Comments

Kesian orang kat rumah tu....
...sempat balik sekejap time rehat td...dah tau dah apa yang dibuatnya...
bukannya membuai 'mimpi'..tapi sebaliknya..membuai buaian..hehehe..maklumlah ada anak2 kecik .

sungguh hebat mereka seperti ini..
menyiapkan makanan untuk keluarga bersahur , berbuka...apa lagi..yang berkaitan dengan hari raya..dengan kuih muihnya , pakaian dan langsirnya dan serba serbi lagi...
kalau boleh ..semuanya nak buat sendiri..bole ke??

Aku tengok ruang tamu berselerak dengan kain langsir..
ada orang mengamok agaknya..

kalau budak kecik 2 orang tu..memanglah..sebelum nak ditidurkan..bagai ragamnya..
ingat balik nak rileks jap..haha.. kena ngasuh la plak!!!.

Pagi td sempat aku baca satu artikal dlm blog akak ni.

"
....biarlah anak manja2 dgn abah agar abah diorang tak makan hati berulam jantung pulak. Macam bila anak bangun pagi esp yang kecik tu, terus di bawa pada abah dia. So, pepagi lagi dia dah main dgn anak. Sambil tu, kita yang perempuan ni boleh amik kesempatan untuk buat keje umah kan. Secara indirectnya boleh la kawal abah dia jgn tido lepas tido sampai kita sendrik naik jeles tgk dia tido sdgkan kita sibuk itu ini buat keje umah."



Walaupun bukan anak2 sendiri...tp rasanya macam dah lebih dari tu..
aku amik part juga untuk menolong yang mana termampu...

maknanya tak yah la tido siang2 hari...ade orang jeles !!


p/s : > kuih raya/kerepek...tolong 'tunjuk'2kan kat mana kedai yg best.

.

4 comments:

  1. betul tu..
    bab jaga anak2 ni,
    tanggungjawab bersama..
    kesian kat kami2 ni..
    semua nak kena buat..

    ReplyDelete
  2. tak sempat tido siang ..suamiku bz dgn keje dia yg tak habes2..

    ReplyDelete
  3. mamadiana jaga anak orang ke pakcik? heee...takdelah sunyi sgt anak2 dah besar kan...

    ReplyDelete
  4. @sz | m.s.s

    mengisi masa2 yg terluang...ada masyuk jg katanya..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.