..takpe..peduli apa org kata??

Tuesday, August 24, 2010 Nazlee Ismail 10 Comments

salam...

selepas berbuka(malam nanti la..) ..apa nak buat??

dah kenyang kan...kalu bole seelok2nya berbuka la ala kadar dulu (tamar dan air kalu nk ikut sunah nabi)..pas solat maghrib baru makan balik..baru lah ada kenikmatan solat tu..ni tidak , kenikmatan makan terlebih dulu...maghrib ujung2 je ntah sempat tah tidak..

masa tak banyak ye..ingat2 sikit waktu isyak dah nak masuk..masih lagi di meja makan..bila pulak nak bersiap solat tarawih..org pmpuan ada juga alasnnya..
jangan pulak si suami beriya2 mengajak shopping plak..bukan masa yang betul tu..
kalau sibuk keja..tak sempat la nak buat persiapan raya..itu bukan alasan..kenapa tak beli siap2 sebelum bulan puasa..

Semalam cakap pasal ikhlas..ni bukan riak ..tapi realiti kehidupan yang perlu difahami oleh masyarakat. Bukan bulan ramadhan saja kita perlu cakap tentang kebaikkan malah tak kira masa dan di mana saja.
..
.

10 comments:

  1. salam pakcik Lie

    hana setuju tu..kita ni kadang ralit sgt nak beraya tp terlupa, raya itu utk kemenangan orang yg berposa dengan cemerlang..kalau sekadar tangkap muat je, rasanya tak berbaloi smbut raya beriya sgt..

    terima kasih saling mengingat

    ReplyDelete
  2. rasanya klu nak sopping malam2 mcm tak cukup masa, kedai dah nak tutup..hihih...

    ReplyDelete
  3. betul tu...saye awal2 lagi dah siapkan untuk anak2.....gi shopping jugak mase bulan posa ni..tapi tak ler gi mlm2...

    ReplyDelete
  4. salam kak...setuju sgt entry kak ckp...bila kita nak buat kebaikn ianya di mana2 sahaja n tnpa mengharapkn balsn n kita jgn lah riak dgn apa yg kita buat...jnji ikhls kerna Allah...

    ReplyDelete
  5. hari2 kena ckp yg molek2 sebab ckp2 yg keluar dr mulut kita tu adalah doa :)

    ReplyDelete
  6. buat yang terbaik dan termampu pakcik..semoga diberkati oleh-Nya.

    ReplyDelete
  7. Salam pakcik..,
    Dihotel buka puasa bukan sahaja harganya mahal tapi juga waktu berbuka tu dari jam 7.26 sehinggalah 9 malam. Kalau diBukit Bintang , ramai orang china berbuka puasa bersama sama. Jadi makan sampai muntah. Tong pun kalah. Zaman ini banyak orang suka berpuasa tapi tak suka solat... pelik ya.. Jadi mghrib tu tinggal ajelah..

    ReplyDelete
  8. sy pun awal2 dah prepare tuk raya...lagipun malas nak bersesak di bulan ramadhan...berlanggar badan sana sini..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.