cari MENANTU...

Wednesday, September 22, 2010 PCL 12 Comments

...sakan..awai lagi tu..anak dara kecik lagi dah citer pasai menantu..pekehey nyer nih!!.

haaa ni takde kena mengena dgn anak dara aii wokay!

...Ermmm ..musim mengawan dah tiba (pe..ingat ayam hutan ke!)..
..kalo nak mengawan tu biarla disahkan dulu ye bakanya..
maksudnya halalkan dulu perbuatan tu...

ajakla makbapak pegi beraya umah buah hati tu..kenal2 dulu...kalo dah bekenan cepat2 la ...cuti sekolah ujung tahun ni bole langsug dah...

kenal2 la hati budi masing2...makbapak kena buat penilaian yg terbaik untuk pasangan anak2 walaupon mereka sendiri yg memilihnya ..

jangan pulak dah jadi menantu baru dengar citer sana sini ..kalo citer baik takpe jugak..bole la dibanggakan..kalo cm anak antoo gaya nye cmner??.

bukan memilih... tapi carilah yang terpilih..

"menantu Cik Piah tu nampak bagus sangat dgn jiran2...CUMA.. "

"menantu dia tu peramah la...CUMA.."

"menantu wak tu keje bagus..pelajaran tinggi plak tu..CUMA.."


haaaa.....tang cuma tu la yang sakit telinga mendengarnya...

yang lain2 baik sangat!!!...cuma ape ???

CUMA TAK SOLAT !!!



p/s : ni bukan perkara remeh temeh tau...solat tu tiang agama.


.

12 comments:

  1. betul2...solat...calon suami mesti boleh imamkan solat!

    ReplyDelete
  2. sunggguh la pakcik..
    yang ramah yang cantik..
    senang nak jumpa..
    yang tak tinggl solat ja payah nak jumpa..

    ReplyDelete
  3. @sz | m.s.s

    Alhamdulillah...jgn nampak doniawi sja...

    ReplyDelete
  4. solat 2 kan tiang agama..klu x kuat pegangan agamanya..mcm mana nk bimbing ank isteri.moga kita suma baik2 sja.insyaAllah..

    ReplyDelete
  5. @diana

    yg ramah, cantik hat tu yg npk selalu di mata..jgn terpedaya..

    ReplyDelete
  6. huhu.. cari menantu, jangan menantu hantu dah ler.. ekekekek:D

    ReplyDelete
  7. @FyZa

    sama2 baik suami isteri saling mengigatkan...dpt berkat dunia akhirat..insyaAllah.

    ReplyDelete
  8. SALAM,
    TERIMA KASIH. N3 INI MEMBERIKAN BIMBINGAN DAN PANDUAN.

    ReplyDelete
  9. @chugie

    sakit hati pak/mak mentua..aduuhai.!

    ReplyDelete
  10. @luahfikiran

    salam dan T.kasih kembali kerana meghargainya..

    semoga sama2 dpt iktibar..bnyk da berlaku.

    ReplyDelete
  11. tak sembahyang... aduh kena rotan tu

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.