lagi-lagi MENANTU.

Thursday, September 23, 2010 PCL 5 Comments

Sayangkan tidur lebih dari segalanya...







"...tak dinafikan aktiviti malam memamg menyeronokkan khususnya bagi mereka yang suka berjaga malam..tetapi kekadang tu boleh menganggu keselesaan kita bila terlalu berjaga malam sehingga susah nak bagun dari tidur untuk melakukan aktiviti yang septutnya di siang hari, janganlah kita jadi hamba tidur."
-orang rajin



...lainlah kalo dia cuma ada aktiviti malam saja...siangnya hanya membuta je kejanya...
dah terbalik kod...yang keja shif tak termasuk la dalam kes ni..jangan kecik hati plak no...

orang2 keja ..memanglah hari2 cuti minggu adalah hari yang dinanti untuk qada tidur (hat ni bole qada plak ..hat lain2 tu tak ingat nak qada..aparah !!)...bole bangun lewat sikit...sikit tu takpa lah..tapi jgn melampau2 ...4 ptg blum bangun2 lagi ni ape cer !!

kes ni pasai menantu la plak..salah pilih menantu la lebih kurang nya...bukan menantu belah makbapak atau mentua aku...belah2 korang pon bukan kot agaknya..aku cuma citer je buat tatapan bloggers ..takmau la, kalo bole tak kan ada menantu cmnie..malu la sikit...

..waktu merisik dulu ..utk menantu pompuan la...memang kita pon taktau dia bangun awal ke tidak waktu pagi..ye lah merisik pon bukan time pagi2 kan...lagi pon dah bagitau awal2 tak kan anak dara tu nak bangun lewat plak...hat ni susah sikit la nak test...selalunya dah kawen baru kantoi..cukupla tu..dah kawen ubahla sikit perangai tu.. ,

takpalah tu rumahtangga depa..dah jadi laki bini biaq pi lah kat depa ..tapi kalo masih tinggal serumah dgn mentua..cuba lah elakkan, sakit hati mak mentua bila tengok mcm nie nanti...cepat2 carik rumah lain kalo nak buat cmnie (ehh aku plak bagi cadangan..)

...menantu laki plak..bole ke nak risik2 bab tidoq lebih ni?...

emmph! payah kan...masa belom nikah dia buat la rajin...memang nampak baguih la...CUMA..
(ikut suka korang la nak tambah ayat yg sesuai kat sini..)
lepas seminggu kawen...kantoiii!...sama naik dgn anak pompuan kita...2 laki bini mergheloh sampai ke petang...

kalau lah korang/hangpa jadi pak/mak mentua dapat menantu cmnie ...apa nak buat??
ehh! tetiba ja tanya soklan...awatnya..kena tang mana??

5 comments:

  1. ada kazen yang memang kaki tidoq...

    keja dapoq memang kim salam la...xbuat punya..

    yang dia tau menyegak

    pastu cakap besaq...

    pak we ensem kononnya...

    tapi bila dah kawen nanti????

    ReplyDelete
  2. nasib baik anak i jenis bangun awai pagi, so mak mentua pon syg i tgk i bgn awai hehheehh!

    ReplyDelete
  3. susah nak kata..

    kadang2 berjemaah skali terbangun lewat
    ngan mertua2 skali..kekeke..tgk aktiviti meeting anak beranak mlm/pagi habis kol brape ;p

    slalu pas subuh tu cover2 la tolong wat bekpes dl kan ...

    ReplyDelete
  4. kita sirem airlah pada dia, biar tak baik dulu, berbaiknya kemudian.. busuk pun busuklah... dikemudian hari cerita kita ni kenangan buat dia

    ReplyDelete
  5. pacik lie.. ptt la mak sy salu bgnkan sy pg2. buat kerahan kerja kat dapur. senang la mentua sy nanti. HAHAHA.

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.