Breakfast MINDA.

Thursday, October 21, 2010 PCL 3 Comments


Salam semua sahabat ku...

Anta semua dah bekfes ya..bagusla kalu mcmtu..
pasti dah ada yg memulakan keja dengan senyuman pagi ni..dan ada juga masih lagi di tempat tido..biasalah kita mana nak sama waktu masing2..
masing2 punya hal lah bagaimana nak menguruskannya,...

Alangkah baiknya kalu pepagi kita sambil bersarapan dgn keluarga atau dengan kawan2 opis atau bersaorangan di rumah..sebaik2nya kita sarapan kan minda kita sekali..

Sekarang ni kan..kemudahan banyak radio, tv semua ada..cuma kita saja kena pandai mencaturkannya..tenet pon ade, kalu terlepas semuanya bole di tengok semula..just google je apa yang nak!.

Bukak TV9 leh tengok program Tanyalah Ustaz...tiap2 pagi ade...banyak yang kita boleh pelajari di sini...tapi sesetengah orang yang bekeja...selalu mengejar masa..dah tentu tak sempat rasanya...

tapi harus diingat dan ambil perhatian sikit..tentang ilmu agama, hendaklah kita perdengarkan
dan pelajari setiap hari sebagai santapan MINDA.


Pelajarilah ilmu,kerana……..

· mempelajarinya kita akan takut kepada Allah

· menuntutnya adalah ibadat

· membincangkannya adalah bertasbih

· mencarinya adalah berjihad

· mengajarkannya kepada orang yang tidak mengetahui adalah sedekah

· memberikannya kepada ahlinya adalah mendekatkan dirinya kepada Allah




Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud:

“Dua perkara yang tidak memuaskan iaitu menuntut ilmu dan menuntut dunia”

(Riwayat Ibnu Addi)



>Wallahu'alam.
p/s : moga kita beroleh rahmah.

3 comments:

  1. pg2 dok iron baju dpn tv b4 p keja tgk tv9..bes..byk info n ilmu yg kita bleh dpt..;)

    ReplyDelete
  2. memang bagus kalau takde benda nak buat ..ngadap tv9 rancangan ni la yg bagus sekali 'Tanyalah Ustaz'...dpt tambah ilmu agama.

    ReplyDelete
  3. Blog keren nih mass semangat ya di tunggu postingan-postingan berikutnya salam kenal dari bloger lombok utara. mari mengenal pariwisata lombok utara di http://7og4nk.blogspot.com

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.