kesukaan suami..kena tau wokay !!

Wednesday, October 06, 2010 PCL 5 Comments

>"Sediakan Makanan Yang Disukai Oleh Suami.
• Aduss Kalu Tgok Majalah Saji Majalah Resepi Dan Sewaktunya Kat Umah Mmg Tak Pernah Miss Langsung Langgan Bulan Bulan. Tapi Suami Jer Yg Miss Makan Kat Umah Selalu. Jgn La Asyik2 Ikan Sardin Ikan Sardin Ikan Sardin...Masak Singgang Masak Singgang Masak Singgang ( Redho Jer Laa) Bila Laa Nak Merasa Ayam Masak Berlada, Udang Masak Serai Wangi, Gulai Nenas Ikan Kering...Owh Tuhan Hanya Kepada Mu Aku Berserah Huhuhu.."<

dipetik dari sumber ini.



Salam to all...

maap ye para isteri yang membaca entri ini ...tersentuh perasaan tu perkara biasa la..
memang PCL nak korang sumer tau dan kongsi apa yang aku dapat...

aku tau ada dikalangan korang ni adalah dari wanita yang bekerjaya..mane de mase nak masak2 kan, lagi2 yang tinggal jauh dari tempat keja..balik pon dah sampai umah pukul berapa ...penat pon tak hilang lagi nak masuk dapur plak..aduyai. (tak kawen nanti andertu, dah kawen cmni plak..kena layan suami lah)..adeke korang mengeluh cmni?...kalau ade hentikanlah ye..tak baikkkk sangat!.

cara penyelesaian the simple things adalah...cmni :

meh PCL nak ajaq sikit...


  • masakan kegemaran suami tak semestinya kena sediakan hari2..ulang lama2 sekali pon takpe, janji dia tau yang korang memahami selera kesukaannya...kalau tak tau , senang je..

  • tanya mak mentua dulu (jangan segan plak!) , anak dia suka makan lauk apa ( suami selalu kata.."tak kesah la sayang masak pa abg makan je..")..belajar masakan tu walau pon korang tak berapa suka..jangan ikut mulut korang je..

  • kalau selalu sangat makan kat kedai, tgk2 la sama suami amik lauk apa..intai2 dalam buku resipi( google je senang) lepas tu hari minggu masak untuk dia plak...lama2 teror la.

  • masak sama2 (pandai2 la korang mengayat)..baru suami tau bertapa susahnya nak sediakan makanan kesukaannya..kalau dah tau suami masak utk korag plak.(kalau dia taktau..tolong temankan kat dapur pon dah cukup tu..bahagianya.)

  • jangan ingat asal masak sudah...lepas tanggungjawab hari ni, terima teguran suami dengan hati yang ikhlas dan berusaha untuk memperbaiki lagi mutu masakan tu..sabor sikit, melentig tak bawa pekdah lansung..terus hilang mood makan suami.

  • makan sama2..kalau takleh sepinggan, semeja pon jadi lah...

Oraiiit !..tu jer.

p/s: ehh! suami pon kena tau makanan kesukaan ister jugak...jangan berat sebelah biar berat dua2 belah wokay!

.

5 comments:

  1. makan semeja hari hari...hihi
    suami akak suker masak..
    sedap lak tue dia masak...
    tapi sedap lagi akak yang masak...ekeke

    ReplyDelete
  2. la orng banting ke...aku ni kat sungai pelek..

    I will follow u

    ReplyDelete
  3. @Shiela Latif

    sempooi! dua2 pandai masak..tp jgn kerap komplen n compare plak..hehe.

    ReplyDelete
  4. wookay..ingat kesukaan kita jgk sebagai isteri kepada suami kita tu...huhuhu...sama2 la ye...

    ReplyDelete
  5. memasak, buat kerja2 rmh...bnyk pahala tu...apalagi jahit baju suami...Allah beri balasan syurga..didalamnya dibangunkan kota sebanyak bilangan baju yang dijahit untuk suami...mcmn isteri2? jangan banyak alasan..marilah kita belajar menjahit baju suami....

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.