Mat Buyooongg!..ada Tips.

Friday, October 08, 2010 PCL 10 Comments


klik untuk siaran ulangan : serba tak kena...


cmmana nak buat nih...aduuuuyai!
...takpe ktorag sher2 kat sini wookay.


Tips kempiskan perut Mat Buyoonggg!!

Bersarapan Dengan Yogurt

Dipercayai pengambilan yogurt yang rendah lemak ketika sarapan dapat membantu menghilangkan lemak pada perut. Dengan ini dapat mengawal perut buncit.


Jangan Gelojoh

Kunyah makanan dengan perlahan dan telan makanan apabila ia telah benar2 hancur. Apabila menelan makanan terlalu cepat udara yang tertahan dan ter sekat di dalam usus akan membentuk gas yang menyebabkan perut terasa penuh. Makanan yang tidak di kunyah dengan lumat susah untuk di hadamkan dan menyebabkan terhasilnya gas-gas yang membentuk perut bincit.


Kurangkan Garam

Pengambilan garam yang banyak di dalam diet harian akan menyebabkan berlakunya pertambahan sodium dalam badan. Ia juga melambatkan mekanisma dan memasksa air keluar dari sel badan anda dan meyebabkan perut terasa penuh dan perut mula mengembung kehadapan.


Minum Air

Sekiranya anda berasa perut anda kembung dipenuhi air kesan daripada penyimpanan air berlebihan, anda boleh mengurangi masalah itu dengan meminum lebih banyak air. Pengambilan air ini dapat mencairkan konsentrasi sodium dalam tubuh untuk melancarkan jumlah air yang keluar daripada tubuh. Selain itu ia juga dapat menjamin fungsi hempedu supaya aktif mengeluarkan bendasing dalam badan.


Pengambilan Serat Yang Tepat

Pengambilan serat dari buah buahan seperti pir dan epal yang mengandungi banyak air dipercayai dapat mengimbangi penyimpanan air yang boleh menyebabkan pengembungan pada perut.

>sumber dari gedik.com



ada satu lagi tambahan mungkin selalu kita amalkan secara sengaja atau tidak tapi ia nampak macam tidak berkesan sangat sebab kita tak ikut betul2 pantang larangnya..senang ja tu bukan susah sangat..

cmni..kita selalu order atau buat sendiri kat umah air teh'0' cm biasa , tapi kali ni tanpa gula dan perah limau nipis, kasi masam sikit, seelok2nya lepas makan sesuatu la..kalau perut kosong nt kena gasterik plak..tak pasal2.

amalkan selalu..ingat no sugar!..kalu tak teh'0' , air kosong pon takpe.

p/s : letak belon dalam baju...kalau nak nampak lagi seksi.

.

10 comments:

  1. jangan minum setengah jam pas mam.
    ia berkesan! ;)

    oh.. excise perut selalu~

    ReplyDelete
  2. kena wat sit up 40x sebelum tido..berkesan:)

    ReplyDelete
  3. hihhiii..igtkan tips utk MAK buyonggg...klu MAT buyong ni status incik2 somi tu lambang kemewahan isteri pandai masak! ;p

    ReplyDelete
  4. salam..hebat la..ada org tua kata jgn minum ais..betul ke cik lie???

    ReplyDelete
  5. @Dora ♥ Nobi

    ok tq, minum lewat sikit makan bnyk la plak..mcm2.

    ReplyDelete
  6. @Hana Faza-same person

    Sit bole , Up x bleh..cmner tu..3x pon cm nk pengsan.

    ReplyDelete
  7. @sahromnasrudin

    kalau ikutkan ais xde gas..taktaulah kalu campur dgn 100plus..ni petua utk lain nie..hahaha en shahrom lg hebat !

    ReplyDelete
  8. selalu klu perut buncit aka boroi nie laki la..huhu..nti bleh smpan tips nie bg husband..hoho

    ReplyDelete
  9. Semua tips tu bagus..
    Nak tambah skit..
    Jangan tido lepas makan..
    Kena bersukan sikit..

    ReplyDelete
  10. makan dan makanan ni selalunya orang payah nak kawal

    makan bila lapar dan berhenti makan sebelum kenyang

    petua2 tu memang berkesan kalau diamalkan
    thankas

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.