Kasi goreng itu ketam...!!

Friday, November 12, 2010 Nazlee Ismail 8 Comments



Nabi Muhamad SAW pernah bersabda:

"Perintahkan anak-anakmu mengerjakan sembahyang bila
dia berumur 7 tahun dan pukullah dia bilamana tidak mahu
mengerjakan sembahyang semasa berusia 10 tahun dan
pisahkan dari tempat tidur."

Nabi Muhamad SAW menyuruh (mewajibkan) kita pukul anak berumur 10 tahun
yang tidak mahu sembahyang. Tetapi adakah kita pukul? Kita mungkin pukul kalau
tak buat kerja sekolah atau tak lulus periksa.
Jarang kedengaran pukul kerana tak mendirikan sembahyang. Manakan nak pukul anak tak bersembahyang sedangkan ibubapa sendiri tak bersembahyang. Takkan ketam nak ajar anaknya berjalan betul.
Ibuabapa dewasa ini tidak bimbang anak2 walaupun perempuan tak balik hingga
larut malam tetapi yang dibimbangkan agaknya binatang peliharaan seperti kucing atau ternakan seperti ayam, lembunya dan sebagainya belum pulang waktu senja.
Kekadang semuanya nak ambil mudah dan merasakan 'hak kehidupan' adalah tanggungjawab masing2.



p/s : Jangan jadi cm ketam..jadilah manusia sebenar2 takwa
.
.

cewah! menu tghari nie.....ketam goreng cili > credit to google





8 comments:

  1. saje je tau [agi2 time hujan2 ni tayang lauk pauk...sedapnya...

    ReplyDelete
  2. utk bhsa yg lebih mudah..jgn la jd seperti ketam tp bleh utk mkn ketam..haha

    ReplyDelete
  3. salam p@kcikLie..dah hbs kursus..haha penatkan..tapi sempat lagi buat n3 yg menyelerakan sambil muhasabah diri...tq2.

    ReplyDelete
  4. peringatan yang baik..
    ingat mengingati..
    terima kasih bro

    ReplyDelete
  5. sedapnyer ketam goreng,,,hahaha

    ReplyDelete
  6. lah ingatkan nak bagi resipi ketam goreng berciliker ape..dah amek pen nak tulisnie..hehe..

    good entri..tazkirah jumaat

    ReplyDelete
  7. sbb tu jgn jd cam ketam kan? walaupun ketam tu sedap kalau di masak cam kat menu tu :D

    ReplyDelete
  8. sapa nak jadi ketam??meh bagi tau awal2.senang nak siapkan bahan2 menumis nye nanti..
    ahhahaha

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.