Mengkarung putus ekornya..

Thursday, November 04, 2010 Nazlee Ismail 9 Comments

"ayo!...ayo!...apa itu..." (sambil melompat2 si 'dia')





..Melompat2 terkujut...ingatkan apa tadi...rupa2nya sekor mengkarung da masuk bawah meja 'itu amoi' la...riuh satu opis yang mulanya senyap sunyi ..semunya 'buat keja' dengan tekun.
Ada sorang brader ni yang geli gelemannya mengalahkan pompuan...hahaha, mungkin juga kan , haiwan yang jarang kita pegagng memang la rasa cmtu...takpe hero datang..bukan aku tapi orang lain..abg tukang kebun..dia menjalankan tugas bukan hakikinya dengan bagus sekali.....semua orag tepuk tangan gembira setelah haiwan tu berjaya ditangkap...tapi malangnya ..ekornya sudah putus lah.(*dibebaskan tanpa niat untuk membunuhnya).
..macam tulah ya , haiwan yang terdesak nak melepaskan diri mesti berani membuat satu keputusan drastik sehingga sanggup memutuskan ekornya demi untuk menyelamatkan diri.
> kalu manusia 'tersepit' dengan masalah umpamanya ..mcmtukah 'tindakan'nya??
...rasanya tak semua orang cmtu..ada yang sanggup mengorbankan orang lain demi kepentingan dirinya sendiri!!
p/s : opis tepi hutan belantara..memangla selalu ade tetamu yg tak diundang.
.

9 comments:

  1. banting ada hutan ke pakcik lie...bukan byk ayam kampong ke? huhuhuh

    ReplyDelete
  2. huhu ingtkan apa la td..x pa nti mengkarung 2 tumbuh blik la ekor nya..kot..hehe..ada mkna dsbalik entry nie..hehe

    ReplyDelete
  3. mengkarung tu sedara mara cicak ye? lebih kurang je rupa parasnya..hhehehe

    ReplyDelete
  4. @sahromnasrudin

    hutan kecik jer..tp ular sawa pn ade...da mkn itu ayam utan...sesekali mai la sini.

    ReplyDelete
  5. kalu ada ekor cabang dua leh gak diman...(next time carik lg)

    ReplyDelete
  6. @sz | m.s.s

    a'ah sedara la kot tp belah mana tatau lah..

    ReplyDelete
  7. hoho..geli..iyekkkkk...ade pengalaman cicak jatuh atas tangan..yerkkk..geli2

    ReplyDelete
  8. menarik disebalik kisahnya...rasanya boleh diaplikasikan dalam segala hal yg mungkin berlaku bila 'tersepit'...utk keselamatan diri elok jgn melawan...eh! bole ke kena ragut umpamanya kita biarkan saja...something like that lah..tp tgk keadaan jugak!

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.