Bahagia..bahagia , itulah yang kita inginkan.

Sunday, April 17, 2011 PCL 11 Comments


..dah penat2 masak tak lalu plak nak makan...kan! ehh betul lah, memang selalunya macam tu...ingatkan saja je dorang pompuan ni cakap cmtu...
agaknya lah , aroma dari masakan yang dimasak tu buat kita kenyang selalu...erk betul tak ni.. (anguk2..sempoi lah).

...aku cakap ni sebab arini aku masak!!...tak caya? yelah tolong2 masak..
so, bila dah siap masak memang rasa kenyang plak nak makan....tak sedap la kot!





dah duduk bersama2, kena buat sama2 la semua keja...bagi keja sama rata yang sepatutnya lah.....jangan nak 'membongkang' sampai tengahari buta...cm kasar plak guna perkataan tu...tapi hakikatnya terimalah kenyataan tu..hahaha.

Tidak ada istilah bersenang lenang dalam hidup berumah tangga kalau nak kan kebahagian dirasai....

walaupon duit 'menggunung' tak semestinya menjamin kebahagiaan jika tak disulami dengan kasih sayang.

walaupon poket 'kering kontang' tak semestinya meruntuhkan kebahagiaan jika sentiasa berkongsi masalah dengan keluarga tersayang.

aku cakap ni cm bagus je kan..tapi cuba lah, kalau korang nak tau..
..lakukan semua kerja di rumah bersama2 dan berkongsilah kedukaan dan kesenangan
juga bersama2.

p/s : Doakanlah kebahagian ini berkekalan..




11 comments:

  1. insyaallah..semoga berkekalan hingga akhir hayat:)
    mama diana, betul ke hubby masak hr ni? jeng jeng jeng

    ReplyDelete
  2. tolong....tolong kacau..hahaha.tlg la jga..goreng ikn kering....hehe..ok la tu..:)

    ReplyDelete
  3. aminnnn....
    semoga PCL sekeluarga sentiasa gembira bahagia menjalani kehidupan seharian ...

    sesungguhnya walaupun sikitttt je encik suami blh tolong apa yang patut mmg berhari2 blh buat puan isteri tersenyummmm... (betul tak mamadiana? ;p)

    ReplyDelete
  4. ciklie, betol stuju. kena sama sama tolong menolong amalan mulia kan kan. hr ni hany masak sup, then tinggal g solat, MZ tolong goreng telur...hihihi ok lah tu, tolong jugak kan...ameen
    sama sama kita doakan kebahagian ini berkekalan hingga ke alam syurga ameen...

    ReplyDelete
  5. @wida mamadiana dah jawab..kira ok la kan...lbh baik dr tercongok dpn lappy manjang..hehe.

    ReplyDelete
  6. @=sz= yup! betoi tu sikit pn tlg jgk tu...senyum selalu ..tu yg kita mau.

    ReplyDelete
  7. @mzhany Ameeen...esok MZ tlg grg ikan plak ye.....practice makes perfect chef...haha jgn hand over terus dah la..

    ReplyDelete
  8. terima kasih banyak2...kerna banyak membantu mama...ringan sikit keja umah,tambah2 basuh kain(walau pn mesin yg watkan) n sidai kain....mama just lipat kain je...TQ..:)
    @mama

    ReplyDelete
  9. semoga berbahagia selamanya...

    ReplyDelete
  10. @agh yan Terima kasih mendokan kami..ameen alhamdulillah.

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.