Kenapa Isteri Merajuk !!

Wednesday, April 06, 2011 PCL 14 Comments

Suami memuji wanita lain di depan isteri..huh ni kes berat ni bagi pasangan yg kuat jelous...Tapi sapa suruh buat cmtu...erk! tak perasan ye.....,kalau baru kawen tu mungkin la...yg dah lama ni ..tak kan tak paham2 perangai pasangan masing2....emmh memang patut la membuatkan dia merajuk...ada lagi, nak tau ?..

Menyindir mengenai imej dan personaliti isteri dan membandingkan dengan wanita lain...(konon nak ubah penampilan dia..tapi tak kena caranya mcm tu...)

Tidak menjamah atau makan makanan yang disediakan kerana dirasakan tidak sedap atau tidak kena pada selera kita ataupon dah makan kat tempat keja...member2 belanja...haha cm biasa ja ni...

Tidak memuji pasangan pada ketika pasangan perlu pujian itu...isteri masak spesel orang buat tak tau je.., pakai lawa2 ..orang pon buat tak tau je...

Lebih suka bercakap dan bergurau mesra dengan teman sekerja wanita atau lelaki berbanding isterinya..(masa dia ada kat situ..alamatnya makan hati la si dia tu.)

So, apakah tindakan kita/suami untuk menanganinya...

mungkin boleh diguna pakai kot aku punya stail ni....(perasan hebak plak!)

Sentiasa memastikan cara penampilannya....bukan la macam artis kita nak..(tp lebih sikit la daripada tu hehehe)...ala biasa2 je...sedap mata memandang...yg penting sopan/tutup aurat dan kena berikan pujian dengan seikhlas hati...

bincang apa kehendaknya ...jangan dok main sindir2 jer,

kurangkan pergaulan mesra dengan teman2 sekerja, lagi2 yg bukan mahram....

makan selagi boleh..setiap apa yg dihidangkan tu terima ja....sesekali puji lah, jangan kerap sangat memuji tu...berpada-pada lah.

Wah!...bajet bagus ni..nyampah aiii !!!

Okay slamattt!






14 comments:

  1. saya takleh merajuk ngan suami saya sebab kompom dia tak yana, isk..isk..

    ReplyDelete
  2. sikit2 merajuk ade la jugak...kalau selalu sangat boring la pulak en somi tu...

    ape yg penting kene ade sikap tolak ansurkan..

    ReplyDelete
  3. ...merajuk...perencah hidup rumahtangga....kalau tak merajuk...tak adalah pujuk rayu saat memujuk....

    ReplyDelete
  4. betul kata nurani hani tue.. kalau tak merajuk tak lengkap kehidupan.asalkan merejuk yg berpatutan.

    ReplyDelete
  5. @Ieda Al-Habsyi
    tak layan!..cool persons, mmg ada suami yg cmtu...kena buat sesuatu tp bkn la pelik sgt..biasa lelaki ego tinggi tu..haha.

    ReplyDelete
  6. @ainnoraini betoi tu..setahun sekali ka..time bonus,ok jgk !

    ReplyDelete
  7. @Nurani Hani memang itu yg si dia hendakkan..hehe da tau dah..TQ.

    ReplyDelete
  8. @..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. beres...kena ada toleransi..lepas isteri kena pujuk jgn plk lpas tu balas dendam..hehe

    ReplyDelete
  9. dinaz suka cara mcm ni..taknak rajuk2...haha, for feture nt la...

    ReplyDelete
  10. suami kena sediakan "elaun keceriaan" untuk isteri... ;)

    ReplyDelete
  11. Ada isteri kata, "kita saja kena pakai lawa2 di rumah, sedangkan dia (suami) berkain pelikat saja. Bila keluar rumah, bukan main smart lagi.

    ReplyDelete
  12. haha btoi2..part dok puji2 member pompuan y len 2 mmg gk pown panas~~~walaupown kawan bek gk sndri....

    ReplyDelete
  13. kadang-kadang merajuk juga dapat mengeratkan kasih sayang..hehe biasa adat rumahtangga..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.