Antara Pasangan Hidup...

Monday, May 16, 2011 PCL 11 Comments

Kena Ada Sikap Saling Melengkapi...

Inilah kuasa ALLAH. Dia jadikan kita saling lengkap melengkapi. Mana kita kurang dia tambahkan, mana dia kurang kita pulak cukupkan.... gitu ler ropenyer (hendaknya) pasangan hidup yang ideal...

Cara orang lelaki berfikir adalah luas ! iaitu melihat secara keseluruhan tapi isteri/wanita akan berfikir secara mikro iaitu fikir secara terperinci.

Macam nilah, suami ni kan pemimpin keluarga, so, ibaratnya kita (laki) dok atas pokok dan kita dapat lihat secara keseluruhan bila buat keputusan, tapi isteri fikir pasal satu/dua perkara saje dari keseluruhan ranting2 pokok tu.

Makanya kena ada toleransi sesama pasangan....jangan pentingkan diri sendiri.

masalah saya..masalah awak jugak.....
kegembiraan awak kebahagian kita bersama......

p/s : buat program bersamamu plak..huhu tauching.


11 comments:

  1. setuju...kekurangan yg ade pd wanita,tp ade kelebihan ada pd lelaki...xlengkap if xde salah sorang =)

    ReplyDelete
  2. Salam singgah jenguk pak cik lie plak..

    stuju dgn entri ni..
    Semuanya kmbali kpd kuasa Allah. Allah lebih tahu mngapa perlu dijadikan Hawa slps wujudnya Adam.. :)

    ReplyDelete
  3. suami isteri saling melengkapi. setuju! :)

    ReplyDelete
  4. @Hafriz Mohamad angguk kepala tanda setuju...

    ReplyDelete
  5. @Nur Ayuni kalau teringin kebahagian berkekaklan insyaAllah..cmtu lah.

    ReplyDelete
  6. AnonymousMay 17, 2011

    Assalamualaikum PCL,

    Hendaklah memahami antara satu sama lain.

    ReplyDelete
  7. duit awak duit saya...duit saya duit saya....janji happy...hehehe
    @mama

    ReplyDelete
  8. @Kunang-Kunang W'salam, tu yg terbaik...semakin hari semakin memahami antara satu sama lain..TQ.

    ReplyDelete
  9. @[p@kcikLie] : [ mamaDiana] duit awak tak cukup amik dalam dompet saya...haha tak kesah !

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.