Mengapa Ini Terjadi Pada Dirinya...

Thursday, May 05, 2011 PCL 7 Comments

gambar hiasan

A : "Alahai keciannya ...@#@%$%#@@.. "

B : ".. awak kesian dia ke atau awak kesian pada benda yang ditunggangnya.." (dialog sepintas lalu bila terpandang sesuatu..)


Sebenarnya aku bersimpati dengan nasib orang2 sebegini...Allah telah membahagiakan mereka dengan dugaan sebegitu...ramai yang boleh menerima dengan redha...tapi ada juga yang menyalahkan takdir semata2..

megapa ini terjadi pada dirinya.....(tak bersyukur langsung !)

'alah bisa tegal biasa'..lama2 nanti ok la tu..takde orang yang nak mengutuk anda dah ..biasa la tu kan! malah sekarang ni dah makin ramai yang bersimpati..

Ada di kalangan bloggers yang menyentuh keadaan fizikal seseorang sebagai bahan dalam entri diaorang..apakah tujuan sebenar..adakah mahu mengenegahkan atau mempersendakan mereka??

bagi aku, ini bukanlah bahan yang hendak dipersendakan......tapi harus diingat, mungkin suatu hari nanti kita juga akan menjadi seperti mereka....

bagi aku tiada yang lain hanya lah untuk mengajak anda..dan kita semua agar sentiasa menjaga pemakanan..diet cara sihat dan sentiasa bersenam untuk mendapatkan kesihatan yang optimum supaya memudahkan pergerakan kita seharian..contohnya nak bersolat...badan rasa ringan je kan..takde nak bertunjal masa bangun, sujud , duduk tahyat dan sebagainya...

tak bermakna orang yang gemuk malas beribadat..malah kekadang tu agak memalukan jika dibandingkan mereka yang sihat berotot ketul2 tapi malas segalanya..cuma tau makan je..huhuhu.

Terima kasih kepada mereka yang sentiasa mengigatkan dalam keadaan sedar atau tidak...sesuatu harus diambil tindakan, ayuh marilah kita sama2 menjaga kesihatan selagi kita masih sihat, dan jangan tunggu sampai sakit baru nak jaga semua itu...terhegeh2 berlari kesana kemari...konon nak menurunkan berat badan.

P/S : Jangan plak bagi alasan takde masa untuk semua tu...buat sesuatu yang terbaik untuk masa hadapan kita....tolonglah...tolonglah..jangan marah aku.






7 comments:

  1. huwaaaa ni la den takut ni...memang WAJIB jaga kesihatan wei...

    ReplyDelete
  2. @fisa othmancepat kena sedar dari tido beb ..

    ReplyDelete
  3. janji boleh jalan......... dan tidak minta tolong orang lain atau guna harta orang lain

    ReplyDelete
  4. @Panglima Muda selagi tak menyusahkan org lain kira ok la tu mcm mana pon..

    ReplyDelete
  5. mana boleh menyalahkan takdir tanpa menyalahkan diri sendiri

    ReplyDelete
  6. alahaiiii...kesiannye...bergerak ke motor tu..??

    ReplyDelete
  7. hohohoho....xlma pcah tayar moto...

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.