Minggu Tanpa Minyak...

Sunday, May 22, 2011 PCL 12 Comments

..Minyak masak ye...bukannya minyak petrol...right !




kisahnya....

sengaja buat2 lupa beli minyak masak bila mamadiana tanya stock minyak dah kehabisan...

kalau ada ...susah nak control, kebayakan masakan mesti letak minyak...huhu 'koles' dah tinggi , menakutkan...

ok tak teknik ni ?...haaa kita tunggu cmner nanti...seminggu je tau (percubaan) !


so, menu masak hari ni...semuanya rebus n kukus , takde tumis2 dah (masak pindang ikan patin....dan sayur rebus).

p/s : walau selera terbantut namun kasih tetap berpanjangan (ayat sesedap rasa)

12 comments:

  1. steady je..mane de npk 'koles' pon...
    ape pun kena jaga2 kan PCL !

    ReplyDelete
  2. adik tak berapa suka la bah masak cmni...:P

    ReplyDelete
  3. eehhh orang pompuan OK jer... jangan plak nanti laki komplen jemu yaaa....!!

    kalau takde minyak, takde gula, takde garam lagi suka! tak payah masak! hahahahaha

    ReplyDelete
  4. lagi sihat kalau masak makanan tanpa minyak kan:)

    ReplyDelete
  5. @Dinaz deh check sekali...sblm menjadi kena buat persediaan ...hahaha

    ReplyDelete
  6. @hanis mama buat spesel utk adik...org kurus takyah risau okay.

    ReplyDelete
  7. hehhee..agak menarik teknik nie!!..
    btw PCL, nanti, jngan topup minyak kereta plak ye.
    berjimat dan untuk alam sekitar!

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum PCL,

    Tambah lagi satu menu, panggang atau bakar pun tak guna minyak.

    ReplyDelete
  9. waaaa, bagus jugak ciklie kan buat mcm ni...hurmmm boleh di ikuti nih ;)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.