SUATU KETIKA DULU - Kampung Boy (Part 1)

Monday, May 16, 2011 PCL 5 Comments

Mengimbau kembali kenangan silam..




Waktu tu kira semuanya boleh dikatakan budak2 nakal kampung lah..
balik sekolah pagi, petang pi plak sekolah Arab (sekolah Agama)...petang sampai maghrib adalah masa untuk bermain2...memang sakan kalau duduk kat kampung , kalau orang kata 'kaki bangku' tu memang bukan orang kampung lah....

Intro sikit...

Sebenarnay aku saja nak flashback sikit pasal masa silam..
hurm ! bukan apa...cuti sekolah ni semuanya pakat nak balik kampung..jumpa mak abah..walaupon baru je jumpa hari tu tapi bila jumpa kat kampung halaman tempat kelahiran lagi tuh...ahh ! rasa nostalgianya lebih sikit huhuh nak nangis...



trademark jam besar, Pekan Lama Parit Buntar (sumber)


Sapa tau Parit Buntar ?..dulu pekan kecik ja kat sempadan antara tiga buah negeri (Perak , Penang dan Kedah). Tapi sekarang dah jauh membangun. Kampung2 kat sekitarnya pon dah banyak berubah..dari jalan2 batu bersimen ke tanah merah yang selalunya becak/lecah bila musim hujan, pakai kasut sekolah putih boleh bertukar kaler kuning kemerahan...(mak bagi pakai kasut plastik je..senang nak cuci/lap je dah nampak putih balik...ade kau kesah ?..tak kesah lansung kan!...








bebudak sekarang ni tak merasakan apa yang kami rasakan..huhu, naik basikal ronda2, main hujan lepas sekolah tu dah kira biasa la..

kena pulas telinga tak ingat balik makan tengahari tu pon kira biasa jugak...







5 comments:

  1. seronok kalau dikenang2 kenangan lama ni,kan

    ReplyDelete
  2. wah PCL..bestnya suasana kampung ....nak balikkkk!!!

    ReplyDelete
  3. huhuhuhuhu......nostalgia sungguh.....

    ReplyDelete
  4. @anyeonghaseyo303 lama2 sekali memang nostalgia bila dikenangkan...

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.