Kamu dan Dia...Jangan Biarkan Cinta Semakin Rapuh

Thursday, June 23, 2011 PCL 9 Comments

...apabila berbeza pandangan, pandangan dia sahaja yang benar. Dia isteri, kamu suami. Kamu ketua, dia pengikut.Kamu putuskan, dia ikut saja.

Maka terkapai-kapailah sang isteri tanpa boleh bersuara lagi. Sedikit cakap, sudah dibentak. Senya-senyap isteri menyimpan dendam. Suami disabotajnya dalam diam. Tegur suami dijawabnya acuh tak acuh. Senyumnya jadi tawar dan hambar.
Perlahan-lahan, jarak hati semakin jauh. Cinta menjadi semakin rapuh.




Inilah akibatnya jika tidak bersatu hati. Allah benci orang yang meninggi diri dan sebaliknya Allah cinta kepada orang yang merendah diri. Pandanglah pasangan kita sebagai sahabat yang paling rapat. Kamu dan dia hakikatnya satu...satu dengan iman. Ada iman takbur akan luntur, cinta akan subur.



wallahu'alam.

..

9 comments:

  1. setuju sangat2...
    dgn pasangan kita kena anggap teman..kawan. dan apa jua panggilan
    moga kita berbahagia dgn pasangan kita.. amin

    ReplyDelete
  2. @Citarasa Rinduan aminn..pantasnya Pn Ayu ni...Thnks.

    ReplyDelete
  3. buka hati sesama sendiri... insyaAllah saling memahami... :)

    ReplyDelete
  4. SALAM,
    BAGUS N3 INI ! SETUJU SANGAT ! MARI KITA SEMUA AMBIL INGATAN DRPDNYA !

    ReplyDelete
  5. kalau selalu ingat dari tulang rusuk suami diciptakan isteri, takkan kita abaikan pasangan kita yang sememangnya dari diri kita sendiri...

    ReplyDelete
  6. semoga kita semua sentiasa dibawah lindungannya...

    ReplyDelete
  7. Love and cough can't be hidden,sedangkan lidah lgkan tergigit..

    ReplyDelete
  8. AnonymousJune 25, 2011

    setuju ngan post ni. gee tengok benda nih kat depan mata sendiri. si lelaki suke bentak2 isteri dye konon sebab dye ketua keluarga... semua cakap dye betul. taw buat anak tak tahu jage. harapkan bini je.

    kalu gee ni tua daripada lelaki tu, ade gak kena seligi jap ag.. tapi nak buat cmne.. kite ni muda, belum kahwin lagi pulak tu.. huh, ni yg cam fobia je nak kahwin ni. lelaki yg gee kenal ni baik before kahwin je, dah kahwin gigi taring semua kuor.... cet....

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.