Cucur durian penyet...

Monday, July 04, 2011 PCL 17 Comments

perghhh...tajuk tak bleh balah ni...selalunya nasi ayam penyet je..
bau harum semerbak aroma durian mai dari dapur...mamadiana tegah goreng cucoq [cucur]...

cucoq durian plak tu..ada yang tak penah makan ??..atau baru tau je ttg kuih tradisi ni ??

makan petang2 ..memang layan best !, kena dengan teh o panas...fuh..sedap bangat !!





sapa2 peminat durian..silakan cuba makan durian yang digoreng plak....



owh..bentuknya ..tak bulat2..patutla kena panggil penyet....

..

17 comments:

  1. sahabat [Brunai Darul salam]July 04, 2011

    hoho..penyet2 pon nmpk sedap tu...

    ReplyDelete
  2. hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
    i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

    ReplyDelete
  3. PCL + MamaD,
    saya imagine macam cempedak goreng kot ...
    tapi biji durian tu kena buang dulu ye..

    ReplyDelete
  4. kat sini belum musim durian =_=

    ReplyDelete
  5. tak pernah buat lagi ni...sedap ye...
    selalu buat cucur pisang jer...

    ReplyDelete
  6. saya pgemar durian jgk2..
    tp cucoq durian cm pelikk je..heehe

    ReplyDelete
  7. sedap bangat...

    ReplyDelete
  8. cucur durian penyet? biar betul.........? best ke? heeeeeeeee kita tak pernah makan... paling pernah makanpun kurma aja.... heeeeeeee

    ReplyDelete
  9. cucur durian sedapnya...

    ReplyDelete
  10. AnonymousJuly 04, 2011

    tak penah dan tak penah makan.. cucur badak tahu la.. muehehe.. ^^

    ReplyDelete
  11. ehhh...
    ada ekk
    wahhh
    tingin nak makan

    Juvana Episod 11

    ReplyDelete
  12. pcl makan dgn sambal ikan bilis ke????

    ReplyDelete
  13. @sahromnasrudin bole je Shahrom..mana menghilang ?

    ReplyDelete
  14. wahhh..mcm sedap jek..hari ni dan dan intan dpt durian dari budak ofis yg baik hati..blh la cube..ceyyy..klu rajin lor

    ReplyDelete
  15. mak Hana selalu wat ni masa kecik2..dah besar ni jarang sb kami semua tak suka makan manis dah :P

    ReplyDelete
  16. ha???? tak pernah tahu la pcl...hehehe boleh try nehh

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.