Kau tak Perlu minta maaf..aku sentiasa memaafkannya.

Thursday, July 07, 2011 PCL 12 Comments




Seperkara yang aku belajar melalui kehidupan.
kita manusia biasa, tak pernah lari dari melakukan khilaf.

dan sebagai manusia adalah lebih baik belajar meminta maaf dan memaafkan orang.
tak jatuh miskin pun kalau kita maafkan orang.
tak jatuh maruah pun kalau kita memohon maaf [dah jadi politikus ..sukar la nampaknya..]

malah aku rasa lebih ramai orang sayangkan kita.
pembelajaran yang sangat mendalam.Dari mana aku dapat..dari dalam jiwa ini..

mulai hari ini belajar memaafkan orang dan minta maaf pada orang kalau kita rasa kita silap.

tak luak pun kan?

12 comments:

  1. yes . betul tu ! CBK sokong seratus peratus ! :)

    ReplyDelete
  2. ye betul..
    nak buat dengan tak nak buat je lagi..

    ReplyDelete
  3. selamat petang PCL:

    bagus entry PCL untuk lewat petang nie..

    semoga kita sentiasa memaafkan...

    ReplyDelete
  4. mungkin mudah nak meminta maaf atau memaafkan orang lain...
    cuma sukar sikit nak melupakan ...

    ReplyDelete
  5. selalunya org kita ni, nk mintak maaf pada hari raya ja...

    ReplyDelete
  6. Tapi orang kata, memaafkan dan meminta maaf itu perkarak yang sukar..

    ReplyDelete
  7. jiwa pun akan merasa tenang bila memaafkan orang lain dan meminta maaf jika melakukan kesilapan...;)

    ReplyDelete
  8. btl tu..
    dosa antra mnusai hnya mmpu d maafkn mnusai :)

    ReplyDelete
  9. insyaallah saya akan jadi orang yang memaafkan..amin..

    ReplyDelete
  10. AnonymousJuly 08, 2011

    insyaAllah jiwa ini akan dididik spya menjadi insan yg pemaaf.. sebelum itu, harus belajar utk menerima keadaan seadanya & melupakan kisah silam....

    ReplyDelete
  11. betul3....saya kena belajar kawal emosi dan memaafkan supaya ego tak tinggi mengunung....

    ReplyDelete
  12. susah nak maafkan org macm mana PCL...ada la pglaman pahit,sdih dan perit berlaku kerana dia...zu dah cuba, tapi sukar bagi zu...ermmm...nak maafkan org kena ikhlas kan??

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.