Ala-ala Kampung Udah ler....

Tuesday, August 23, 2011 PCL 5 Comments




سلام عليكم al-salamu 'alaikum; selamat sejahtera ke atas kamu semua.


...mula2 keluarkan dari dalam simpanan yang telah berkurun lama dalam peti ais tu...
nak basuh ke tak ni...baunya agak masam sikit...basuh la....hehe..


expired date memang takda la sebab mai dari kampung..ntah berapa lama kat kampung plus kat dalam peti ais rumah ni lagi...

emm..hiris bawang..potong cili padi (kampung)....istilah potong dan hiris ni tak serupa walau guna pisau yang sama..harap maklum kepada yang baru masuk dapur tu...

kuali atas dapur dan panaskan minyak....

gorengggg !! dengan exhaust fan terpasang...aroma semerbak biar jiran2 bau sama.

SIAP , hidangan tak seberapa untuk berbuka harini...






'
'
'
'
'



'
ada yang panggil pekasam...hehe 'wadi' pon ade gak...yang penting originaliti nya tu..





soksek : cukup ke tu bang,...ala kan baru dapat bonus..esok gaji dah keluar, takkan nak jimat kot !!

PCL : dah tak tau nak makan lauk apa.......bosan takda selera dengan lauk pauk biasa...




p/s : baru cadangan jer tu dah teliyor.....belum sampai rumah lagi ni...otw.

..ok bai.

5 comments:

  1. tulungggg ayaq liuq da meleleh ni

    ReplyDelete
  2. gulpppp!!! sedap!!

    gulpppp!!! sedap!!

    ReplyDelete
  3. nampak sedap. pCL masak sendiri ke? wah! untunglah isteri pCL nie! =)

    ReplyDelete
  4. @Cik Baju Kurung: ala goreng jer cmtu..hehe senang sangat !

    ReplyDelete
  5. layan jer makanan kmpung ni..hehe

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.