Bila kena pada diri baru tahu...

Thursday, August 11, 2011 PCL 4 Comments

Teringat zaman aku kecik2 dulu...mengaji Quraan lepas solat Maghrib adalah satu kewajiban dalam rutin hidupku. Dulu sewaktu di kampung abah n mak aku yang mengajar kami adik beradik mengaji kekadang tu kalau dorang keletihan setelah seharian memeras keringat , maka atok n nenek aku takeover mengajar..

mengaji dengan mak atau abah, pendek sikit masanya..cepat habis tapi yang tak tahan tu kalau silap baca kena cubit...aduuuyai..bukan sedap tapi sakitla..

kekadang tu kami adik beradik berebut2 ..sampai bertolak2 bukannya nak baca dulu tetapi sebaliknya..hehe.., dalam sebulan tu ada la 2, 3 kali menangis ..hahaha tau la tu kan sebabnya.....


Kini giliran kami suami isteri pula mengajar anak2 kami...

memang perlukan banyak kesabaran...karenah anak2 macamtu lah....



p/s : bila jadi pada diri sendiri baru tahu bertapa susahnya dan sabarnya 'mereka' mahu menjadikan kita insan yang berguna .



4 comments:

  1. tp best kn...
    mcm2 pglmn nk didik org bla dah ada anak sndri

    ReplyDelete
  2. @cik fa mmg best....blajar dr pnglmn lalu.

    ReplyDelete
  3. Sekarang ni ramai yang menghantar anak-anak belajar dengan orang daripada mengajar sendiri.

    ReplyDelete
  4. hope boleh ajar anak sendiri mengaji nanti..insyaalah

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.