Jagalah hati, jangan kau nodainya...

Thursday, October 20, 2011 PCL 12 Comments

"umpama si ubi sengkuang ...isinya putih bersih walau ia tertanam di dalam tanah yang hitam.."

Jagalah hati, jangan kau nodainya @ SPONTANEOUS THURSDAY kali ini.



... menikmati sengkuang calit sepuas-puasnya dengan hasil tangan sendiri yang jauh lebih enak mengikut citarasa dan dengan segigit rasa akan mengembalikan kenangan indah di waktu persekolahan dulu2...sumber

ehhh, kenapa aku tetiba je teringat zaman dulu2 tu....

bab makan2 'sengkuang calit' lagi haha, ........korang tau ke apa benda tu? [klik sumber]


ok bai2..






12 comments:

  1. tengok sengkuang terbayang kan dulu2 suka makan sengkuang dgn kuah rojak yg hitam tu..calit2 pastu ngap2..hehehe

    ReplyDelete
  2. pcl putry pun nak kenal pcl gak..putry dh folow pcl hikikikik

    ReplyDelete
  3. tahu senkuang calit.. sedapp.. hihi.. ni zaman budak2 je ada jual.. la ni tak pernah jumpa lagi..

    jagalah hati jangan kau nodai
    jagalah hati jendela hidup ini
    jagalah hati jangan kau nodai
    jagalah hati cahaya Ilahi

    ReplyDelete
  4. sengkuang rojak..yummy..betul sama2 mensucikan hati kita..

    ReplyDelete
  5. betul2..samelah menyucikan diri kita ;)

    ReplyDelete
  6. cicah lak ngan kuah rojak mak-bee..perghh!!

    ReplyDelete
  7. sdapnya makan sengkuang. hehe

    ReplyDelete
  8. tak suka sengkuang..kih3..pernah rasa sikit then xnak.he2

    ReplyDelete
  9. sengkuang ek, tak sukalah abg long

    ReplyDelete
  10. anak MDT yg pompuan tu suka makan ubi sengkuang calit ni..

    ReplyDelete
  11. insyaAllah kn terus menjaganya :)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.