Kita peka ..'MEREKA' suka.

Monday, October 10, 2011 PCL 8 Comments

Salam ukhuwah..


Sebenarnya tak tau sapa yang nak dipersalahkan , sesiapa pon melakukannya dalam keadaan separa sedar, leka....tak sengaja langsung pon dengan niat murni, peka untuk berkongsi maklumat kepada rakan..maka sebenarnya matlamat 'MEREKA' telah tercapai.

Itulah yang 'MEREKA' mahukan ...

Penyebaran gambar-gambar yang menghina Agama Islam terutamanya telah banyak tersebar di internet , berbagai cara dan tektik ke arah itu adalah merupakan kejayaan misi yang diimpikan 'MEREKA'.

'MEREKA' tak perlu kerja kuat .

kita peka ..'MEREKA' suka.


Langkah terbaik adalah :

HENTIKAN PENYEBARAN/PERKONGSIAN GAMBAR-GAMBAR YANG BOLEH MEMALUKAN KITA SENDIRI.


.



8 comments:

  1. aah betol..
    bab gambar menghina islam tu..
    kita yg kononnye PEKA,
    menambah lg kejayaan MEREKA..
    mmg sewajarnya kita DELETE je..
    semoga ISLAM terus bersinar :)




    luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  2. Setuju... Kita sebagai umat Islam sendiri jgn suka mendedahkan isu yg boleh merendahkan martabat agama kita. Tapi ada juga dek kerana sistem photographic yg canggih ada yg memanipulasikan melalui gambar yg direka-cipta.

    Terima kasih sudi berkunjung blog kakak:)

    ReplyDelete
  3. betul.. sokong kata Kakzakie.. ;)
    kalau kita dah tau pasal kisah tu tak perlulah kita nak forward kat orang lain..


    psstt: nanti ai bagitau kat en.suami.. ;)

    ReplyDelete
  4. sepatutnya kita tak perlu kot sebar2 kan gambar2 macam tu..baik delete..takde la makin tersebar gambar2 tu..

    ReplyDelete
  5. setuju, tak perlu menegur dengan menyebar gambar2. Jangan terang2 membuka pekung di dada.

    ReplyDelete
  6. Betul. Oleh itu janganlah selalu melatah kalau timbul isu itu. Jangan pula kerana marahkan mereka kita sendiri tanpa sengaja mempamerkan gambar hinaan tersebut. Terserlah kebodohan.

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.