Perasaan was-was dan syak terhadap suami...

Monday, October 03, 2011 Nazlee Ismail 17 Comments

Salam Ukhuwah...

gambar hiasan dari google


Perasaan was-was dan syak terhadap suami...

Kebiasaanya banyak terjadi atau dihadapi oleh kaum wanita yang sangat sensitif dengan keadaan sekeliling...kenapa?

Pendedahan melaui hebahan berita semasa, laman sosial dan pengalaman ngeri rakan2 sekeliling mengenai suami curang dan sebagainya, maka timbullah satu perasaan dari dalam diri sesorang yang mempunyai sifat cemburu terhadap pasangannya.
sebelum timbulnya rasa cemburu itu, ianya selalunya datang dari perasan was-was atau syak wasangaka.

"saya sering takut suami ada perempuan lain, perasaan curiga, syak wasangka, saya cuba tak nak fikirkan, takut menjejaskan hubungan, tapi saya tak boleh lari dari memikirkannya, padahal saya tahu suami amat menyayangi saya.."


Was-was dan syak adalah bisikan syaitan, bahkan di dalam rumah tangga sememangnya ada syaitan yang tugasnya adalah sememangnya untuk memecah belahkan keluarga.

Boleh ditangani..insyaAllah !

Apa yang perlu dititik beratkan adalah mempertingkatkan ibadah dan tanamkan keyakinan pada suami. Anda lebih mengenali kelebihan dan kekurangan suami anda.


..ok bai2.

..




17 comments:

  1. Biasa perempuan memang macam tu huhuu...berperasangka baik kan elok hehee tapi jangan 100 peratus

    ReplyDelete
  2. salam pakcik, isu yang menarik untuk saya ... ada pengalaman soal ini dan sudah beberapa kali " diperiksa". Jika para isteri rasulullah juga ada perasaan cemburu, isteri isteri kita tentulah lebih dari itu. Namun begitu setiap yang dijadikan Allah mempunyai kebaikkan, seperti melihat isteri kita menyikat rambut.... disikatnya, dihurai satu persatu dan kemudian dsimpulnya kembali

    ReplyDelete
  3. org pompuan ni terlalu byk berfikir.sbb tu timbul syak wasangka

    ReplyDelete
  4. cemburu mereka sangat dalam..

    ReplyDelete
  5. sesekali kena gak ada curiga, tak boleh percaya seratus peratus... pasangan kita mungkin baik, tapi persekitaran mungkin tak berapa baik, takut terjebaks.. hihi..

    ReplyDelete
  6. cemburu tu tanda nye sayang... 2 2 pon sama la ...hehehe

    ReplyDelete
  7. oh...lupa...kite dah follow u jugee

    ReplyDelete
  8. betul tu PCL... Yakinlah pada suami.. tp kena gak hati2 dgn tingkah laku suami... :)

    ReplyDelete
  9. perlu de perasan was2 tu sbb klu xde maknanyer kita x baper amik peduli ttg suami kita tu...air yg tenang jgn sangka tiada buaya...

    ReplyDelete
  10. setuju dgn Panglima Muda..saya tak reti cemburu2 ni..

    ReplyDelete
  11. @Panglima Muda: wslm Panlima..kalau diperiksa xpa..jgn disita sudah la..

    ReplyDelete
  12. @Anaa: cari kwn yg baik2 supaya tak terjebak..sekali trkena nt dorang tak caya dah..

    ReplyDelete
  13. suami pun kadang2 ada rasa was-was dengan suami gak.

    MOHD NASER.com

    ReplyDelete
  14. salam....mama beri kepercayaan penuh pada hubby semoga kepercayaan yg mama beri digunakan dgn sebaik2nya...:)

    ReplyDelete
  15. Baik isteri mahupun suami kedua2nya ada tanggungjawab yang perlu di d jalankan..

    yang penting kedua-dua nya saling faham memahami dan saling mempercayai...

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.