Berhati-hati...Jangan terlampau ghairah !!

Monday, November 14, 2011 PCL 22 Comments

...cukup menarik perhatian masyarakat di sekeliling bukan ?..apa lagi si pemiliknya, tapi itu cuma seketika di era permulaan gadget ini dikeluarkan kepada umum .

namun ada segelintirnya , fenomena ini adalah sesuatu yang baru. Gadget yang dimaksudkan adalah komputer tablet, ia terlalu menarik perhatian sehingga berjaya memujuk 'sesorang' untuk memilikinya...huh!

mulanya agak pelik tetapi sekarang dah agak biasa dengan keadaan.. masyarakat sekeliling pon dah tak berasa hairan dengan gadget yang dipertontonkan dijalanan seperti gambar2 di bawah.











Sengaja untuk diingatkan kepada umum supaya jangan terlalu ghairah dan alpha berterusan untuk menggunakannya semasa dijalanan..di sekeliling kita ada mata insan yang "sangat mulia yang tak suka melihat orang bahagia" sedang menanti mangsanya...AWAS !


sumber : gambar oleh Oiek yusuf Araya


"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

22 comments:

  1. x pkai pon..x mmpu..huhu

    ReplyDelete
  2. Kakak tak pernah buka sambil berjalan. Tak pandai pun...

    ReplyDelete
  3. Ayat yg last tu genk suka heheh ^^..
    tapi bkn stakat ipad,fon juga.Smbil lintas jalas,smpat lagi sms..

    ReplyDelete
  4. btul tuh . lgipun itu akan mbahayakan diri sndri je ..

    ReplyDelete
  5. saje je kena rembat duk bawak macam tu..heheh

    ReplyDelete
  6. bhya guna tem jejalan. takut da yg trus rembat kan kan..... eee takut

    ReplyDelete
  7. ade jugak..tapi tak la gunenye sampai mcm tu...

    itu saje cari nahas tak pasal2 kene colik benda tu nnt..

    ReplyDelete
  8. bahaya buat mcm tuw tp ada org sengaja mengundang bahaya hanya untuk bergaya.. apa daa... banyak cara lain nak tunjuk bukan cara ngan membahayakan diri sendiri,..

    ReplyDelete
  9. bahawa hi, silap2 masuk lobang hehehe...

    ReplyDelete
  10. nak tunjuk kat org la tu..agaknya..

    ReplyDelete
  11. skrg org x ragut henbeg tp ragut ipad yer

    ReplyDelete
  12. asyik memandang benda tu aje last2 masuk lobang...

    ReplyDelete
  13. Cinnamon ada mengumpat tentang pcl ,

    http://norihanchocolatebakery.blogspot.com/2011/11/soalan-kancil-dah-dijawab-cinnamon.html

    ReplyDelete
  14. jaga2 ada yang memerhati..huhu

    ReplyDelete
  15. Betul tu.. silap haribulan, terlepas ketangan orang!

    ReplyDelete
  16. berhati-hati nanti ada yg ragut

    ReplyDelete
  17. Teringat masa Awan kena ragut. Kalau nak guna pun biarlah pada tempat yang sesuai.

    ReplyDelete
  18. bila la nak dapat... tingin gak.. =)

    ReplyDelete
  19. huh, bahaya betul. bawak tablet merata-rata cam tu jer dia orang ni. Sedarlah weii, malaysia bukan selamat sangat, kes raggut dan curi masih berleluasa

    ReplyDelete
  20. sy stay ngan yg besaq gedabak tu... hehehe (tipu)

    ReplyDelete
  21. bahaya kalau ditayang2 macam ni..takut kena ragut je..masa tu baru la berputih mata kan...hee~

    ReplyDelete
  22. ingatan yg bagus, PCL. terutama pd yg nk menunjuk tuh...huhuhuhu

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.