Ikan Sebelah...tak dapatnya harga 'sebelah'...

Tuesday, November 22, 2011 PCL 7 Comments

..petang semalam singgah pasar malam nak cari ikan sebelah...tah mcmana teringin plak..

huh, boleh tahan gak harganya sekilo..ingatkan dah sebelah tu boleh la dapat harga separuh ...huhuhu sapa nak bagi kan...wallawey betoi !!

bukan masalah harganya tu ku kesah!..teringin nyer pasal..redhakan jelah.


***ada kisah disebaliknya tentang ikan sebelah juga dikenali dengan nama ikan sisa nabi (rujuk kat sini)

..emmmm rangup... bila digoreng sememangnya sedap, sedap lagi kalau makan bersama kuah sayur kubis masak lemak putih...dan tak lupa gak cicah bersama sambal belacan..wuhuuuu sedpanyerr...allahuakbar !





yeah, selera kampung plak petang2 ni untuk makan malam kami sekeluarga...hurm tapi dua orang je yang makan..aku dan dia...anak2 biasak la , bukan selera dorang pon.


ok bai2..saje je PCL nih !


"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

7 comments:

  1. LM tak pernah mkn ikan ni.pernah jmp kat doha ni.tp tak terpk pula nak cuba.nmpk garing dan sedap dah siap goreng..terliur lak LM

    ReplyDelete
  2. Kat sini kitorang gelar ikan lidah..
    Sedap tu.. Kalo saya, dapat je kat perahu terus je goreng kat situ gak

    ReplyDelete
  3. wah..smua jenis mknn yg disebut smua feveret mawa..terliur nye

    ReplyDelete
  4. belum pernah try walau pernah jumpa. mungkin sbb rupa dia yg pelik.

    ReplyDelete
  5. yatie tak makanlah ikan pelik2 macam ni...

    ReplyDelete
  6. yupp sedapnya ikan goreng.. akak suka goreng ikan br lepas dipancing, freshh... maniss... anak2 biasa la, mak anak makan ikan, anak2 makan burger.. anak moden laa...

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.