Kenapa kau panggil sayang...?

Tuesday, November 08, 2011 PCL 10 Comments


familiku sayang...sekadar gambar hiasan.

..pagi yang hujan di Sungai Petani...memang bestlah kalau melayan cuti yang berbaki nih...haha, saja eksyen dgn korang yang dah mula bekerja, selamat bertugas ye...blogger akan tetap terus blogging cayalah korang !

okeh, berbalik pada tajuk...kenapa kau panggil sayang..?

kalau ikutkan pcl...panggilan itu adalah pujian sebenarnya... sentiasa dimulut dan turun ke hati terutama untuk pasangan kita....tak perlu menunjuk2 dikhalayak dengan panggilan (maaf cakap lah) sayang/ayang tapi hakikatnya akan 'melayang'.

'sayang' hanya dimulut, depan mertua, ahli keluarga dan rakan2....ape ni sebenarnya!
kalau tak ada perasaan yang ikhlas mana mungkin kita mengungkapkannya...atau adakah ini hanya kebiasaan?

tak paham kenapa nak buat cmtu...

"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

10 comments:

  1. betul tu... ungkapan keran kebiasaaan atau mmg tanda penghargaan terhadap psangan atau sekadar dihadapan org?

    ReplyDelete
  2. klu yna sbb betol2 sayang :)

    ReplyDelete
  3. Salam kenal PCL...saya dah start kerja..huhuhu...

    Memamg kita kena sayang famili selalu...

    ReplyDelete
  4. panggilan indah itu lebih indah bila ianya memang dimaksudkan dan bukannya sandiwara yg mahu didengar oleh orang lain.. selamat bercuti lagi yer.. bestnya..

    ReplyDelete
  5. betul tu...ungkapan perlu diikuti dengan hati

    ReplyDelete
  6. Siapa tak sayang isteri/anak-anak. Kakak panggil anak kakak selain nama juga panggil sayang/manje... rasa lebih mesra kan...

    ReplyDelete
  7. btool.. sayang untuk orang yg kita sayang dan sayang bukan sesaja kat bibir sbb terbit dr hati...

    ReplyDelete
  8. myb da terbiase ngn gelaran 2

    ReplyDelete
  9. pasangan muda2 yang banyak panggil pasangan memasing sayang/yang... pasangan dolu2 panggil emaknya, abahnya, hihi..

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum PCL

    salam ukhwah

    beruntung pcl dipanggil sayang

    Wassalam

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.