Kenapa Kau Tegur Aku ? !!!

Thursday, November 17, 2011 PCL 7 Comments




Kenapa langsung kamu tidak bersyukur, ada orang menegurmu? Kamu ingat teguran itu dari manusia?

no no no.. Bukan, itu peringatan dari Allah, perantaranya cuma manusia. Perlukah kamu persoalkan apa yang dia nasihati?

Ingatlah, jangan dilihat siapa yang memberi nasihat, tapi lihatlah apa nasihat itu. Bukanlah kamu rasa paling rendah (martabat) jika diberi nasihat, tapi sebenarnya kamu tergolong sebagai orang yang beruntung.

Tegur-menegur amalan mulia, tak payah nak tunggu jadi baik baru nak tegur.. sebab bila kita dah nampak dosa depan mata, kalau kita tak tegur, kita sendiri jugak akan mendapat dosa tu. kalau dah tegur, tanggungjawab tu dah lepas utuk diri sendiri....jangan dipersoal lagi.

p/s : Anak2 pon boleh tegur kalau ibubapanya tak tutup aurat...betoi dak ?


"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

7 comments:

  1. betul tu PCL.. tanggungjawab kita utk saling mengingati dah kita laksanakan... kalau org yg ditegur itu x boleh terima teguran itu terpulang...

    p/s: betul tu.. yang tua x semestinya betul dan yg muda tak semestinya salah.. tua dan muda saling melengkapi barulah sempurna kehidupan di dunia

    ReplyDelete
  2. genk setuju!!

    apatah lagi kita yang saudara seagama ini..
    lagi pun melalui teguran kita dpt mengenal pasti kelemahan diri kita


    Jom join segmen ini
    KLIK SINI

    ReplyDelete
  3. setuju! Ada org tak suka ditegur.. bila ditegur mereka persoalkan apa hak kita nak tegur2 dia..

    tapi yg nak menegur pun perlu lah dengan cara berhemah..jgn main terjah je.. =)

    ReplyDelete
  4. kalau benda tak elok berlaku depan kita..kita memang berhak menegur..

    ReplyDelete
  5. biasa sangat berdepan dengan ragam manusia macam ni...kadang2 tu rasa menyesal pulak bila beri nasihat

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.