Sambal udang terung pipit hindari cacing dalam perut?

Wednesday, November 09, 2011 PCL 16 Comments





kata orang tua2 lah..terung pipit ni bagus untuk mengubati penyakit kecacingan dalam perut..sajauh mana kebenarannya..pcl tak dapat nk merungkai !!

bukan pcl kata arr...

dah siap masak sebab ni lah masakan febret kami bila balik kampung...kat sana susah nak dapat buah terung pipit..tu pasal  lepas geram tu...emmmh!

apapon memang bestlah..

Orang perut boroi tak semestinya ada cacing. .grrrr..grrr! , ade orang marah nampak!


"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

16 comments:

  1. sedapnya.. kat kampung, mak selalu masukkan dalam ikan merah masak lemak putih.. kat kg senang cari, tepi2 jalan pun banyak.. :)

    ReplyDelete
  2. terung pipit? huhuhu xpnh tau pun... hehehehe

    ReplyDelete
  3. @HaiDa HiDa: yelah..kutip pokok kat tepi2 jln je kan...

    ReplyDelete
  4. emmm,sdpnya lapar la pulak..

    ReplyDelete
  5. terung pipit ?? I never hear .. so sad . hee (:

    ReplyDelete
  6. sambal tumis dengan ikan bilis pun best jugakkkk...perggghhh terliur beb!

    ReplyDelete
  7. genk tak mkn sayur huhuhu..ada tips tak??genk tak suka mkn sayur..dah puas kena nasihat leh mak bapa,c dia pun dah naik mlas dah nak kc nasihat tuk mkn sayur hehehe..

    ReplyDelete
  8. slalu buat acar je..tp tu la mood kemalasan..hehehe tgk je kt psr..beli x

    ReplyDelete
  9. sedapnya...nyum2..terus lapar semula wlupun sudah makan nasi ^^,

    ReplyDelete
  10. terung pipit ni kecik2 kan PCL?
    rasanya kat blakang umah ni ada

    ReplyDelete
  11. yuhuu..camane kalu x mkn udang & sayur??

    ReplyDelete
  12. sedap nye...acu lum penah sekali pun makan terung pipit nie...pahit ek..??

    ReplyDelete
  13. sedap amat terung nih..kat kualo kangso (kampung sayer) depa panggei terung blanda..buat rebus n cicah sambal blacan pun sedap..

    ReplyDelete
  14. wah nampak sungguh menyelerakan.. Yummy!!

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.