Sotong Kangkung. .sedap eh!

Thursday, November 17, 2011 PCL 21 Comments



...alhamdulillah., alangkah baiknya budi bahasa orang kampung kat sini...nak tau kampung mana eh...

@ Kampung Sungai Lang, Kampung Kanchung Darat near Banting...

haa apa yang bagusnya dorang ni...bila ada sesuatu hasil dari kebun dorang, terus je masej kat faceback..henfon..."datang le ambil sayur ni ada banyak...balik keja pkul bape?"

aku pon apa lagi....habis keja, start motor terus ke kebun sayur dorang. ...


bak kata pepatah "orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa"

"SAYUR.....Sayur...sayurrrr! !! "......nak buat pe eh! masak kangkung goreng belacan...emmm masak sotong kangkung..wuhuuu sedap gak tu..


p/s : ..tak sangka plak harga sotong rendam rm15 plus sekilo...mcm getah je pong....hurm, tak jadi lah...!

"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

21 comments:

  1. hijaunya sayur ni..segarnya...sedap masak goreng belacan,goreng oyster,stim ikan siakap,letak kangkung...ummm,tgh lapar ni....

    ReplyDelete
  2. ooooo bestnye... x sbr nk balik kmpung ^_^

    ReplyDelete
  3. Wahhh best nya tinggal dekat dgn kampung. Semua sayor! sayor! sayor! freshhh!

    MyTOKLAKI paling gemar kangkong!

    ReplyDelete
  4. kankung goreng belacan, sedap ni .. kalau dekat maunya buat muka tak malu minta secekak

    ReplyDelete
  5. SALAM,
    MASAK SEMUA DAN PANGGIL KAMI !

    ReplyDelete
  6. goreng pon sedap..huhu..banyaknye kangkung..hehe

    ReplyDelete
  7. @luahfikiran:wow! cm best je bunyiknya..haha insyaallah.p

    ReplyDelete
  8. @yanti isa: haha memang pon...leh cabut sndiri katbkebun tu..amik la.

    ReplyDelete
  9. t'ingat masa dok kat melaka dulu...mmg jarang beli sayur sbb belakang umah sewa tu kebun sayur... :)

    erkkk...sotong blh masak dgn kangkung ea...x penah cuba plak..huu

    ReplyDelete
  10. @Mamamya:sotong plus kangkung rebus mkn dgn kuah yong tau fu le kak..

    ReplyDelete
  11. huhu..dlm fmly mawa ayh & ibu jew mkn sayur

    ReplyDelete
  12. goreng belacan sedap, buat yong tau fu pun sedap...tapi lagi sedap kalau rebus lepas tu cecah dengan sambal belacan...perhhh

    ReplyDelete
  13. salam.

    sebagai pengguna kita berhak memilih..

    ReplyDelete
  14. kangkung? deno tak bleh makan kangkung... org2 kampung ckp org sakit mcm deno xleh mkn... katanya berangin nanti... jadi sampai skrg tak mkn...hmmm

    ReplyDelete
  15. kangkung ni faveret besar!!! goreng belacan adalah yg terbaik.

    ReplyDelete
  16. pakcik..kem la kt sini kangkung tu... hehehe

    ReplyDelete
  17. sedapnya kangkung... tp sotong mmg mahal skrg ni.. ambil 10 ketul sotong yg dah dipotong-potong kecil tu RM3.00 okeh! aduiiii dah rasa mcm amik 10 ekor plak..

    ReplyDelete
  18. memang mahal stong jeruk tu, huhu mkn kat kedai je pcl. hehe

    ReplyDelete
  19. mahal eh sotong kembang tu.. baik beli yg kering..lepas tu rendam sendiri..hehehe.. mak saya aritu beli yg kering tu sekeping rm2..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.