Boleh tak 44 kali kunyah dalam setiap suapan?

Thursday, December 29, 2011 PCL 16 Comments



Assalamualaikum wbt,


eh perasan tak, bila makan mesti kena kunyah...kecuali ' makan ayaq '..kalau kat Kedah depa cakap cmtulah


penah bilang tak berapa kali kunyah. ...kalau makan masa lapar memang tak semapat nak kira dah...masuk mulut 2, 3 kali kunyah terus telan..



..tertekan publish plak...

takpa kita sambung lagi ni...

sebenaqnya pcl nak tanya kat hangpa semua...
biasanya cukup dak 44 kali kunyah dalam setiap kali suapan anda, seperti yang diamalkan oleh junjungan kita Rasulullah SAW.

pcl dok cuba gak banyak kali dah. ..gagal!

hangpa cmana plak?.

Published with Blogger-droid v2.0.2

16 comments:

  1. saya kunyah 44 kali ikut sunnah nabi hehehe

    ReplyDelete
  2. @gee ryder: bagus2!.. prmpuan selalunya cmtulah..tambah lg kalu ank dara...at last tak habis sepinggan.

    ReplyDelete
  3. tak pun kunyah sebahyak tuu..agak2 hancur jer dah telan...hihihi

    ReplyDelete
  4. tak penah nye cukup 44 kali
    penah cuba utk kira tapi selalu gagal..hahahaa

    ReplyDelete
  5. Hehehehe! Mcm sweet lak entri nie.

    =p

    ReplyDelete
  6. Mst plik kan np sy kate sweet. Sweet dan comel.

    =D

    ReplyDelete
  7. gagal selalu.. tapi tetap coba juga.. agak2 hancur je.. telan.. =)

    ReplyDelete
  8. aie dulu ada jugak amalkan,bila baca entri macam pcl...sehari dua tahan,lepas tu gagal jugak..hehe

    ReplyDelete
  9. yana pernah cuba tapi gagal gak..lenguh keng jadinya..dahla jenis makan banyak..tak tahu pukul berapa habis makan..kikiki..

    tapi kalau nak diet boleh jer amalkan ni..hishh..susah betul nak buat benda baik..huhu

    ReplyDelete
  10. xsempat 44kali kunyah dah bis pcl..cane..huhu

    ReplyDelete
  11. cheq cuma buat setiap kali baca tazkirah saja. lepaih tu lupa dah....kdg tu tak smpat kunyah dah telan! *kalau makan puding la. heheh~

    ReplyDelete
  12. kalau satu suapan 44 kali kunyah..rasanya tak sampailah abg.long

    Abah...bagi balik tangan Ita

    ReplyDelete
  13. rasanya ada kot dalam 10 kali
    memang tak sabar nak telan
    huh

    ReplyDelete
  14. kdg2 xsmpai 44 dia dah habis, macam mana?

    *nampak sgt xkunyah 44 kali*
    ngehehehe

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.