Bulan Madu ke Kemboja....

Sunday, December 04, 2011 Nazlee Ismail 10 Comments

salam, rutin Ahad kembali lagi...

ke mana kaki melangkah kalau tak ke Kemboja...ke Utopia ku ikut kamoooo...

mencari ikan patin buat masak tempoyak...hehehe,


@ PASAR KEMBOJA KANCUHNG DARAT, BANTING...sedia menanti...jom kita !

dah selalu sangat beli kat sini....tak berbau hanyir bila dimasak jika dibandingkan beli kat pasararya...rm5 hengget je sekilo...


ehh...sepotong je beli, ....jadilah, banyak gak tu, kalau ada tetamu bole la beli n masak lebih sikit....adea ke?



somtam tak ketinggalan....rasa pedas, masam manis , rangup n menyegarkan...

sayuran kampung sudah senestinya....


ada lagi tuh.....tak boleh tak beli  (yg sehobi dgn mamadiana)......cer teka apa dia ?...


yeszaa.....tudung mania !!

itu lah aktiviti 'honeymoon' kami pagi tadi .....
sambil berlagu dalam hati ,..

Jangankan gunung Fujiyama..
Puncak Himalaya ku ikut kamu..
Jangankan ke Kemboja..
Ke Ethiophia ku ikut kamu..
Kalau memang kamu cinta aku..
Ke kutub utara..aku ikut kamu..

wahhhhh !!

"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

10 comments:

  1. salam...


    baru tahu ada pasar kemboja di Kanchung Darat...kira macm pasar tani juga la bro ek.?

    ReplyDelete
  2. ikan patin masak tempoyak sedap..huhu..banyak beno tudung..huhu

    ReplyDelete
  3. Wajiblah tu smbar sehelai dua.hehe

    ReplyDelete
  4. Pasar Kemboja? Di niaga oleh org Kemboja ke? Wow! Klu betul, selesa sgh mereka mencari rezeki di negeri org.

    =D

    ReplyDelete
  5. haih..terliur dgr ikan patin masak tempoyak..my fav 2..hehe

    wah,,untung la mamadiana

    ReplyDelete
  6. SALAM,
    TAK PERNAH SAMPAI TEMPAT INI. IKAN PATIN TU MASAK GULAI TEMPOYAK ... BEST

    ReplyDelete
  7. @sekamar rindu:legih kpd jual2 tutuung dan pakaian...monopoli org kemboja berniaga.


    @Fara:perkampungan dorang kat sini...dah jd komuniti tetap pon..selesa je dorang tu.

    ReplyDelete
  8. @Tiramisu Fatiema: memang sedap kalau pandai masaknya..

    @Ct Mawa: org pahang memang terror makan n masak patin tp mamadiana org kedah la...ok2 la baru belaja je..

    @luahfikiran: Dato' LF n others....bawa tempoya ke banting kalau nak tlg masakkan...boleh je.

    ReplyDelete
  9. abg. long order tudung...cantik2 je nampak...

    ReplyDelete
  10. sedap ke patin ? makan juga tp kalau goreng hehe

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.