Cantik di mata belum tentu bahagia...

Thursday, December 15, 2011 Nazlee Ismail 9 Comments



.... nak cari jodoh ni bukan mudah... tapi tak lah susah... haha... Cari lah yang sayang kat kita seadanya, bukan mengada-ngada. Cantik di mata belum tentu bahagia. Sedap di pandang bukan boleh bagi perut kenyang... Kekayaan bukan diukoq pada kebendaan. Kebahagiaan pulak bukan diukoq pada ketampanan dan keayuan...

Akan sampai satu masa yang cantik dah suram, yang kacak dah masam. Di sinilah kasih sayang memainkan peranan pentingnya. Kasihnya kita pada pasangan boleh membuatkan kita akan melakukan apa jugak supaya pasangan yang kita sayang nampak cantik dan indah dipandang... Yang masam nak di maniskan, inilah cabaran. Cantik tak semestinya luaran. Beralih umoq bukan bermakna hilang seri...

<Nasihat dari Pk long Din..>


"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

9 comments:

  1. Kebiasaannya, orang yang cintakan kita, kita takmahu. tapi orang yg terang2 menolak cinta kita itulah yg kita kejar2 kan. huhu... pelik betul perasaan..

    ReplyDelete
  2. terima kasih ya Allah atas kebahagiaan dan nikmat cinta di dunia sementara ini yang Kamu kurniakan..

    ReplyDelete
  3. memang betul ape yang paklong din cakapkan..

    ReplyDelete
  4. Bagi sy, keyakinan diri yg tinggi sebenarnya mencantikkan diri.

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah...yatie dah dapat..

    ReplyDelete
  6. ehehe..baiklahh..akan ikt nasehat ni :P

    ReplyDelete
  7. salam pakcik....bagaikan mengayuh kolek, ombak menggulung tersangat cantik.....

    ReplyDelete
  8. tak perlu yang terlebih hensem cukup sekadar sejuk mata memandang :)

    ReplyDelete
  9. mencari dan memilih biar berpada je, pcl
    takut tak kesampaian

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.