Chemistry ...ade ke?

Tuesday, December 20, 2011 PCL 12 Comments

emmmh...bila lapar  je, teringat kat rumah..

bila teringat rumah ..teriangat la pulak orang-orang kat rumah tu sekali..

selalunya bila aku teringat...mesti ada something  yang seakan-akan sama dalam fikiranku dan isteriku..."kimia" lah sangat !!

harini aku teringat nak makan nasik dengan sambal tumis ikan tongkol..

ehh...ikan aya....

ikan kayu la bang ..kak!!

ikan tuna kot...spesis yang sama je ni...




apa persamaannya dengan nama ikan-ikan yang aku sebutkan tu...




semuanya enak kalau dibikin sambal buat lauk tengahari ni...hahaha.

yeuhuuu!...tapi kalau aku tak ke pasar beli ikan tu, mana de mamadiana nak masakkan...apalah ngok !

chemistry tak menjadik kali ni !! ..ape hal, ada crosslink agaknya kot..huh!

psst..pasal makan pon nak kena ada chemistry ke ?


"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

12 comments:

  1. em..sedapnye!!!!!!!!!suke ikan!

    ReplyDelete
  2. tp biasanya naluri isteri slalu dpt merasa apa yg suami pikirkan.jd jaga2 sang suami...jgn slalu temberangkan isteri.ehehe..

    ReplyDelete
  3. @ratusiput: tu yg kena jaga2 tuh...tp jgn sekali2 serkap jarang..boleh perang tau !

    ReplyDelete
  4. Hari nie sy bwk bekal nasi lauk masak lemak cili api ikan tongkol campur rebung.

    Sy mmg pencinta ikan tongkol.

    =D

    ReplyDelete
  5. sedapnya...tapi ikan aye ni kalau masak acar pun sedap..

    ReplyDelete
  6. orang biasa dok asrama
    mmg panggil ikan kayu..hehe

    ReplyDelete
  7. aduhai.. terliur tgk lauk sambal ikan tongkol tu.. saya pun selalu juga ada chemistry macam tu.. bila teringat2.. balik rumah emak mesti masak menu tu.. Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  8. kena la ade chemistry PCL.. kalo x nanti nak makan pon rase mcm x nak makan je..hihii


    eh ni masak asam pedas ke kari ni? pekat woo, sedap !

    ReplyDelete
  9. sedap nye pcl..teringin lak tengok..huhu

    ReplyDelete
  10. bab ikan tongkol tak ada chemistry dgn yg lain2..dorg tak suka..

    ReplyDelete
  11. arghhhhhhhhhh tidakkkkk tidakkkkkkk

    (sbnr nyer sgt suka!)

    ReplyDelete
  12. ikan tongkol ke ikan jaket tu?

    emm masak asam pedas memang feveret saya :)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.