Pokok Daun Lemuni?

Monday, December 26, 2011 PCL 9 Comments






Assalamualaikum...pagi minggu err! ( cuti ganti sebenaqnya..tu pasal cm hari ahad je) di rumah mertua...keh..keh.

Taktau nak buat apa sebenaqnya...makan sarapan semua dah siap terhidang. ..dah kenyang melepak kat pangkin depan rumah...

kat situ gak ada sebatang pokok....pokok lemui namanya (gambaq atas).

mai (datang) sini tak sah kalau tak buat nasi lemuni...

mamadiana memang dah terer. .....resipi turun temurun dari mak dia :-)...

sempoi? ......memang sempoi! 

(dalam blog mamadiana ada resipinya, kalau berminat la silakan klik).

santai cuti-cuti Malaysia.

ok, bai2.



Published with Blogger-droid v2.0.2

9 comments:

  1. nasi lemuni memang sedap pcl..selamat bercuti

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Dah baca recepi dah..senang jer kalau nak buat ..hehehehe
    Auntie tak pernah makan dan maner lah nak dapat daun lemuni tuh kat taman auntie?

    ReplyDelete
  3. @LadyBird: mestila sedap hahaha...

    ReplyDelete
  4. @Marina Monroe: kalau nak cari kat pasar mmg tak jumpa daun lemuni ni...

    ReplyDelete
  5. @Tiramisu Fatiema: owh...dah biasa makan la ni..mmg sedap!

    ReplyDelete
  6. Saya ada tanam sepokok tepi rumah ni.. dah tinggi melayut.. tp tak makan pon. Saja tanam nak buat lindung rumah. Jiran2 jer dok amik, ada yang kata boleh buat ubat batuk...

    ReplyDelete
  7. @cikliah:owh ye, baru sy tau bole buat ubat batuk...cmne tuh?

    ReplyDelete
  8. tak pernah aku makan nasi lemuni
    macam mana la rasanya

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.