Air Cegah Penuaan Awal

Tuesday, January 31, 2012 PCL 13 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !

Proses penuaan dapat dilambatkan jika kita mengamalkan pemakanan seimbarng. Banyakkan makanan beserat tinggi, sayuran dan buah. Kurangkan makanan berlemak, minuman yang mengandungi kafein, minuman dan makananan ringan...eh cm pakar kesihatan  lak aku nih..

tengok tuh, mydaughter...sedang 'menunggang sambil berdiri' air mineral....(cth tak baik jgn ikut ye adik2...) dah kena sound oleh mamadiana...hurm !


Jalan jalan keluar dari IKEA...Hanis Umairah kehausan. (gambar hiasan).


Minumlah banyak air ye.., kalau nak nampak lambat tua, bukan tak tua langsung tau !...ahhaha.

Kekurangan air dalam tubuh juga boleh mengakibatkan seseorang itu mudah diserang pelbagai penyakit. Air penting untuk proses penghadaman dan penyingkihran toksin dalam tubuh.

p/s : Umairah tu puas kena paksa minum, lagi tak haus dia tak suka minum.....abih tu bila jalan jauh sket..dah mula lemah longlai...


"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

13 comments:

  1. betul tuh! tgk cina dah tua pun kulit tegang!.. botol air gedabak besar bawa x malu pun..kan..kan..

    ReplyDelete
  2. Queen pun sush nk minum air.. lg2 kalau sibuk sgt dgn kerja.. air depn mata pun x terminum.. hehehe

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum PCL...betul tu minum air banyak ni sebenarnya baik dr segi kesihatan badan kitakn...:)

    ReplyDelete
  4. amboiii..stylo nye dia minumm..
    betul..kebanyakan kite ni x kuat minum air suam kan..
    intan tgk..org cina ramai minum kan..bebotol2 besar dorang minum

    ReplyDelete
  5. lg 1 byk minum air bleh kurus

    ReplyDelete
  6. Salam,
    Yang dah tua ni, macam mana PCL ? Lambat bagi petua !

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah join group pemuda, insyaAllah Dato' nampak muda !

      Delete
  7. nak nnpk muda..nak kurus..baik untuk kesihatan...
    bagusnya minum air banyak2kann...

    ReplyDelete
  8. minum air byk peyot muncit^^

    ReplyDelete
  9. nak kena amalkan ni.. tahun ni dah masuk 4 siris.. hehe..

    ReplyDelete
  10. akak suka minum air mineral tp yg sejuk fresh dr peti ais,.. kalau yg kat luar x pandai minum x kiralah pagi ke tengah malam ker, khasiatnya sama ker...

    ReplyDelete
  11. hee...sy lebih suka minum air putih ni dari minum air manis...hee~

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.