Kongsi Petua 'Pemilik Tanpa Rela' Hilangkan Jerawat Di Muka.

Monday, January 16, 2012 PCL 12 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !

pernah lalui usia remaja ?... pasti ada jerawat kalau tak sikit mesti banyak jumlahnya..agak merimaskan , kurang keyakinan pada penampilan diri di khalayak umum.

ini ada kemungkinan berkait rapat dengan genetik keluarga,  masalah resdung yang serius umpamanya juga antara sebabnya.

Jom Kongsi Petua | Petua Hilangkan Jerawat di Muka

Sumber Asal: Segmen | Jom Kongsi Petua | Petua Hilangkan Jerawat di Muka | HASRULHASSAN.COM™



Kalau ada kemampuan dari segi bajet, sila lah pergi mendapatkan rawatan pakar skincare berbagai jenama yang terdapayt di pasaran.


Sekarang ini, saya mahu berkongsi Petua Hilangkan Jerawat Muka :


Bahan asas penting ialah 'Beras'

scrub: tumbuk beras separuh hancur.gaulkan dengan sedikit air asam jawa pekat, gosokkan ke muka.

pencuci: bilas muka dengan pati air basuhan beras (biar sampai kering) kemudian bilas dengan air bersih.

pakai malam : cairkan bedak sejuk dengan air gamat...sapukan di muka sebelum masuk tidur.

ini yang sangat-sangat penting dan perlu diambil perhatian ;

Bila balik dari jalan-jalan segera cuci muka agar
segala kotoran yang melekat di kulit muka larut bersama air.

Kalau selepas guna pencuci muka, segera pakai toner
kerana masa mencuci, liang roma terbuka, dengan toner,
liang roma akan tertutup semula sebelum kotoran lain memenuhinya.

 sumber dari mamadiana- myWife.

p/s : Jerawat yang degil tetap akan berdegil, oleh itu sebagai ' pemilik tanpa rela ' yang baik hati hendaklah akur dengan kedegilannya..biarkan ia datang dan pergi begitu saja kerana jika 'dibelai' dengan cara yang kasar akan membuatkan ia lebih sengsara.

 "Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

12 comments:

  1. perkongsian yang berguna..nanti boleh cuba..hehe

    ReplyDelete
  2. sesuai untuk semua jenis kulit?

    ReplyDelete
  3. mmg sengsara la.. hehehe bila jerawat je arghhhh benci2.. anyway gud info & tips...

    ReplyDelete
  4. hmmm.....dah malas nak belai2 muka ni..dari dulu mcmtu gak lah.walau penah guna product yg berjenama..tapi cuci tu wajib...:))

    ReplyDelete
  5. Masa muda2 dulu, kakcik jarang ada jerawat. Bila dah senja ni pulak baru dia suka hinggap kat muka. :(

    ReplyDelete
  6. @blackrosehunter: insyaAllah sesuai,yakin dan tawakkal...

    ReplyDelete
  7. SAYA JARANG ADA JERAWAT.. KALAU DIA TUMBUH PUN, BIAR SAJALAH.. ;)

    ReplyDelete
  8. tak penah ada jerawat..alhamdulillah..tp ada bintik2 hitam sket, tak tau nak pakai ape...x berkesan..

    ReplyDelete
  9. nice sharingg... muke saye jarang tumbuh jerawat kecuali time stress =)

    ReplyDelete
  10. Bagus info ini. Kalu muka bintik2 hitam petua rangtuo gosokkan dgn hirisankentang. Jom cuba'in.

    ReplyDelete
  11. info yg bagus.pakai bedak sejuk pernah jugak..kalau ngah stress naikla jerawat.huhu..bnyk fikir

    ReplyDelete
  12. ..pokonyer kena rajin...:)...

    suka ngan petua ni..:)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.