Masih Ada Relevantnya PANTANG itu !!

Thursday, January 05, 2012 PCL 10 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !


[Situasi di kedai Agro Bazar 10:05PM]

(urgent  punya pasal,  Hanis Umairah nak makan lauk ayam masak merah pagi2 esok...)


PCL : " bang ...bagi ayam bang, nak sebelah jer "

PENIAGA : "malam tak boleh potong ayam"..

PCL : "iye ke bang..."

PENIAGA : "parang tokay dah simpan...PANTANG !!"

PCL : "jual sekor-sekor je malam-malam nih...(amik dalam bekas)"


[nasib pcl baik, ada juga sebelah bahagian ayam dalam bekas tuh]

( kitaorag ni beli ayam sebelah-sebelah jer....kesian, bagi orag lain beli yg sebelah lagi...semangat berkongsi..haha.)

p/s: simpan parang sebab takut kejadian yg tak diingini berlaku....banyak kes rompakan/kes bunuh berlaku.


 "Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

Published with Blogger-droid v2.0.2 by PCL


10 comments:

  1. wow..ini 1st time dengar macam gitu
    pula..tapi boleh di terima sebab
    malam ..hehe

    ReplyDelete
  2. baiknya...hahhaha.. yatie pun macam tu gak, kanapalah suka sangat dengan sebelah hahah
    Lelaki idaman wanita

    ReplyDelete
  3. ada benar jgk pantang mcm tu.. ne lah tau ada yg tetiba dtg rampas parang @ pisau time tu.. naye..

    ReplyDelete
  4. xpaham la cite ni... :'(

    ReplyDelete
  5. o..ye ke???
    tak tahu pulak tu pantang nye..
    selalunya beli ayam kat pasar malam sebelum jam 10..
    kalau tokey dah simpan maknanya tak boleh bawak keluar la ye..

    ReplyDelete
  6. erk...mmgnye ade petua cenggitu?
    Kami salu beli ayam HPA,dah siap potong...

    ReplyDelete
  7. MEMANG PANTANG DATUK NENEK AKU AHLI MUZIK... OPS.. PANTANG JUGAK TU..

    ReplyDelete
  8. yeke?
    1st time dgr ni... hehehe

    ReplyDelete
  9. 1st time ..dengar..tq ya bubuh blog ita dlam list....

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.