Penting diri ke ni. ..

Monday, January 09, 2012 PCL 16 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !



'Malang Tidak Berbau' ..itulah yang sering dikaitkan jika terjadinya sesuatu musibah di jalan raya.

Mahu ambil cara mudah dan cepat, tidak mahu bersesak dengan keadaan trafik menyebabkan ramai ibubapa/penjaga menggunakan kemudahan motosikal umpamanya.

Motosikal boleh dibeli dengan harga yang mahal tetapi 'helmet' atau topi kaleder yang jauh lebih murah tidak dapat disediakan untuk keselamatan khususnya kanak-kanak sekolah sebagai pemboncengnya....






adakah ini dikatakan Pentingkan Diri sendiri ?

p/s : tak kira di jalan mana pun, keselamatan adalah tanggung jawab pengguna bersama.

Published with Blogger-droid v2.0.2 by PCL

16 comments:

  1. itulah masalahnya abg.long, kalau kena saman marahkan kerajaan...padahal dia orang sendiri tak patuh undang2. tak ada rasa bersalah langsung

    ReplyDelete
  2. hidup ni kalo ikt peraturan, ikut arahan yg sewajarnya pasti semuanya menjadi mudah... tp tula kita ni sentiasa ambil mudah...

    ReplyDelete
  3. fikir pendek, mungkin diorg fikir rumah dekat tak perlu nak pakai helmet, dalam kawasan kampung pulak tu.

    ReplyDelete
  4. Salam,
    Harap para ibu bapa yg terlibat dgn hal yg macam ni, membaca entri ini. LF selalu melihat fenomena ini dgn perasaan yg amat bimbang.

    ReplyDelete
  5. kat mana2 pun mmg mcm ni le..tambah2 org melayu ni..semua hebat2..

    ReplyDelete
  6. dekat je
    kejap je
    mmm... dah terjadi baru nak menyesal

    ReplyDelete
  7. dekat ke jauh keselamatan kena utamakan..nyawa bukan boleh dijual beli,bila tengok macam ni teringat iklan abang beli sos tomato tu....

    ReplyDelete
  8. malang tidak berbau.betol tu.

    ReplyDelete
  9. diri sendiri dilindungi.diri anak diabaikan

    ReplyDelete
  10. bahaya kan...haissshhh

    ReplyDelete
  11. pakai topi keledar sebab nak jaga saman je
    bukan nak jaga keselamatan

    ReplyDelete
  12. MUNGLKIN MEREKA INGAT KEPALA ANAK MEREKA SEKERAS BATU ATAU BESI..

    ReplyDelete
  13. kenala beringat..fikir keselamatan nyawa..

    ReplyDelete
  14. tu la..
    depa pakai helmet..anak tak de pun dipakaikan..tau jaga kepala sendiri je..
    apa jenis mak ayah la..

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.