PETUA MENGHILANGKAN GATAL HIDUNG

Tuesday, January 10, 2012 PCL 10 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !

laahai !!,  nak amalkan petua lah plak ni...tetiba je gatal-gatal hidung dari semalam lagi nih..

nak salahkan menu sambal belacan yang makan hari-hari  memang tak patut, masa sedap puji ..masa sengsara menyumpah-nyumpah la plak..huhu memang dasar tak baik !!


... ni lah akibatnya...masa makan tak hengat !!

emmm, aku rasa baru je kena 'resdung' nih...sebab gatal kat bahagian dalam hidung...kalau gatal kat kaki beruntung  'reski'...takmo la aku ..

p/s : berikhtiar sebelum terlambat...cuba petua mudah ini..



 petua orang tua-tua. (sumber)

AMBIL DAUN SIREH YANG AGAK TUA (MASIH HIJAU) 15 HELAI DAN REBUS DENGAN AIR SAMPAI MENDIDIH.


MINUM AIR YANG SEDANG HANGAT TERSEBUT SEBOLEHNYA SEBELUM TIDUR.
MINUMLAH SEBANYAK MANA SELAGI SANGGUP. TAK APA.


SIRAM JUGA DI ATAS KEPALA DAN SEDUT AIR SIREH TERSEBUT DENGAN HIDUNG.



JADIKAN AMALAN SETIAP HARI. BACALAH SELAWAT NABI BAGI ORANG ISLAM.
CUBALAH.




 "Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

10 comments:

  1. nasi goteng belacan pun sedap,
    setakat ni tak pernah lagi gatal gatal hidung menjamu sambal belacan tu

    ReplyDelete
  2. time makan tu memang x ingat kesengsaraannya..hadap jelah sakit tu.

    ReplyDelete
  3. mujur saya jarang gatal hidung tapi kalo makan seafood saya mmg naya, habis gatal satu badan! :)

    ReplyDelete
  4. cuba ngan bekam lintah untuk resdung tu.style kot

    ReplyDelete
  5. aie kadang tak tahan juga pCl makan belacan,lepas tu mulalah gatal lain macam..tp degil juga,rembat jer..hehe...terima kasih petuanya

    ReplyDelete
  6. sedut pakai hidung?alamak.sakit tu...

    ReplyDelete
  7. haha...lepas ni makan kena beringat tau pakcik...

    ReplyDelete
  8. sirih pon susah nak jumpa kat sini.. sambal belacan banyak la... keh3.. tapi alhamdulillah selalunya diserang gatal hidung ni tak lama, bila nak malam tu dah kurang gatalnya.. (:

    ReplyDelete
  9. sambal belacan mmg sedap..sedap gk bile dok hacum..hacum..mane nk cr daun sireh..

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum PCL...memang menarik info ni...:)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.