Singgah seketika di kampung halamanku

Monday, January 02, 2012 PCL 14 Comments

Assalamualaikum wbt,


Semalam di Sungai Petani..

pagi ini di kampung halaman sendiri.


Hendak balik terus ke Banting. ...

fajar sudah menyinsing.


Rasa berat hati kalau tak jumpa mereka...

ibubapaku yang sentiasa ceria walau dalam duka.


Berehat seketika..

melepas rindu yang tiba-tiba terasa.


Kedai kopi ayahanda telah dibuka..

pengunjung setia datang makan minum sambil bercerita.


Alangkah bahagianya mereka..

bagai tiada masalah melanda dijiwa.




Published with Blogger-droid v2.0.2

14 comments:

  1. .....hirup puas2 udara kg tu PCL...
    biar berbaloi....nanti lama lagi nak dapat peluang cam ni....kan!!!

    ReplyDelete
  2. @mamaijat: betul tu mamaijat..kannya dapat selalu suasana cmni.

    ReplyDelete
  3. Bila menikmati kampung sendiri
    nostalgia lama pasti kembali
    melihat yg ada disana rasa iri
    bagaikan mahu masa berputar lagi
    air kopi ayahanda dinikmati
    sedap dan kepuasan sukar dimengerti

    ReplyDelete
  4. SALAM,
    BAHAGIANYA MASIH MEMPUNYAI AYAH DAN IBU ... SALAM LF KEPADA MEREKA. HATI2 MEMANDU PULANG

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum pcl,

    seronok bila ada dikampung..tenang terasa,hati2 memandu pcl...

    ReplyDelete
  6. bersyukurlah kita yg masih punya mak & ayah... :)

    rindu tu kdg2 dtg secara tiba2 :)

    ReplyDelete
  7. berat langkah utk berlepas pergi..apa nk buat cuti setakat ini..ada masa jumpa lagi, kakzakie jgnla iri hati...

    ReplyDelete
  8. @luahfikiran:insyaallah, t.kasih pesanan Dato tu..

    ReplyDelete
  9. @aiEz:w'kumsalam...setenang air di kali.

    ReplyDelete
  10. @Niza Romli:emmm betul tu walau diri semakin tua..rindu ayahbonda tetap ada.

    ReplyDelete
  11. sekali sekala balik kampung best la kan..tapi yna yang dok kampung jer ni memang rasa best sokmo jer..ahaha

    ReplyDelete
  12. Akak kalau balik kampung, hanya mak yang menunggu, ayah dah tak de tapi masih dirindu.

    ReplyDelete
  13. tiap pagi memang meriah kat kedai kopi
    tak turun gi sawah ke, pcl?
    menangguk ikan sepat

    ReplyDelete
  14. kampung saya tengah musim rambutan,manggis,durian dan langsat.kalau dapat balik ni mesti best..:)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.