SUAMI.. Jangan jadi 'Boss' dalam rumahtangga anda.

Monday, January 30, 2012 PCL 8 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !

Salam tengahari Isnin , moga kita sentiasa mendapat rahmatNYA.


"Sekalipun seorang wanita itu mempunyai kemampuan dan kemahuan yang tinggi, memiliki kemahiran serta percaya terhadap diri sendiri namun pada hakikatnya, ia masih ingin mencari perlindungan dengan seorang lelaki. Jika keinginan mencari perlindungan itu datangnya dari wanita, namun selalulanya ia merahsiakannya. Seandainya hajatnya tercapai, ia mengharapkan layanan yang lemah lembut dan amat mengharapkan perlindungan dari lelaki yang bertanggungjawab."

Sifat lemah lembut dan tegas ini harus dimiliki oleh lelaki kerana setiap isteri mengharapkan suaminya mampu menjadi pemimpin dalam rumahtangga yang dibina. Menjadi pemimpin bukan bermaksud menjadi "boss". Sifat tegas dan lemah lembut ini biarlah kena pada tempatnya.

Bekerjasamalah dalam segala hal, saling bantu membantu kerana itu yang dikehendaki dalam membentuk ke arah hidup dalam keluarga bahagia, insyaAllah.

gambar hiasan by google





"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

8 comments:

  1. BETUL TU.. WALAUPUN MENJADI BOS DI PEJABAT, DI RUMAH JANGAN PULA JADI BOS PULA..

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum PCL... benar tu.. kdg2 wanita nampak kuat tp sebenarnya tidak.. masih memerlukan perlindungan daris eorg lelaki...

    ReplyDelete
  3. ermmm..no komen -___________-

    ReplyDelete
  4. kami sama2 kuli kat rumah dan kat tempat keje.hehe

    ReplyDelete
  5. Setiap isteri selalu menginginkan serta merindukan untuk selalu bersama suaminya, selalu mengharapkan perhatian yang cukup dari suaminya dan bukannya memerintah itu ini yg tak relvant dgn syara'..sebab tu la suami yang baik akan berusaha mencari masa untuk dekat dgn isterinya. Ini tak ada sesetengah suami 'mcm rimau'...

    ReplyDelete
  6. TAK DE KULI TAK DE BOS SEBAB DALAM RUMAHTANGGA
    YANG ADA CUMA KERJASAMA..:)

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum PCL...betul tu jadilah bos yg baik yer wahai suami2 semuanya...:)

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.