Apa Yang Boleh Dibuat Dengan Seekor Ayam

Tuesday, February 07, 2012 PCL 16 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh ! selamat bercuti diucapkan kepada yang berkenaan..

Apa Yang Boleh Dibuat Dengan Sekor Ayam


  • Sembelih buat ayam golek buleh, kari pun orait, kurma ayam..masak lemak, rendang atau nasi ayam...pendek kata masak segala macam.
  • Dijadikan baka, bila ayam tu bertelo..pastu jadik anak ayam. Pastu bertelo lagi..jadik banyak banyak ayam tapi pastikan ia bukan ayam jantan.
  • Jadikan ayam tu sebagai pet, nanti korang ajar le dia menyanyi ala miming. Pastu bole kontek sokabar baru ke majalah, orang Melayu memang suka baca cerita cerita pelik.
  • Manfaatkan ayam tu sebagai jam, biasanya ayam akan berkokok setiap jam. Jimat duit beli bateri..haha. Klau sesak hujung bulan buleh sembelih buat lauk.
  • Cabut bulunya, ambik buat penyapu habuk...lagi jimat tu.


sumber : majalah Ujang.

..  PCL sedang menunggu mamadiana masak nasi ayam....heee Nasi Ayam Mamadiana..menu tengahari ni, cantek !! korang makan apa?



  "Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

16 comments:

  1. bukan sahaja sedap, tapi ada jugak fungsi untuk bende lain ayam ayam ni ek?
    heheh

    ReplyDelete
  2. PUKUL 10 DAH MAKAN BERAT.. TENGAH HARI RILEKS2 JE..

    ReplyDelete
  3. Patut le bapak ayam suka bela banyak-banyak ayam banyak kegunaannya...heheheee...

    ReplyDelete
  4. Salam,
    Apa tak bagitahu siang2 nak buat nasi ayam ... bolehlah kami datang

    ReplyDelete
    Replies
    1. semlm tu malam....sebab tu tak bagitahu...dah siang cmni lupa plak, LF dtg je lah. :-P

      Delete
  5. nk nasi ayam skit..heheh..

    ReplyDelete
  6. Sukanyer dengan nasi ayam~ nyummm~ nyummm~

    ReplyDelete
  7. naasi ayam sedapnya.. t.ari ni Queen mkn di kopitiam ajer...

    ReplyDelete
  8. hahaha...adoiiii...

    abg.long bak sini sikit

    ReplyDelete
  9. Kakcik makan lempeng je tadi... :)

    ReplyDelete
  10. haha! ayam ni multipurpose la katakan kan PCL? hehe.. jesse jenjalan dkt sini n follow sekali ^^

    ReplyDelete
  11. kalu mkn ramai2 mmg sesuai sekor ayam ni dok sorang2 seketul dua je la

    ReplyDelete
  12. waaa......ayam! fuuuu...laparlah pula!

    ReplyDelete
  13. assalam PCL..sma la pulak..nasi ayam

    ReplyDelete
  14. tenghari semalam tak makan .. mOgOk lapaQ tak memasal ...hehehehe

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.