Berhenti menyalahkan orang lain !!

Tuesday, February 28, 2012 PCL 15 Comments

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh !

tetiba ja...sangap !

"Runtuhnya rumahtangga bukan kerana suami sengaja ingin meruntuhkannya tetapi adalah kerana kecuaian dirinya atau kerana kecuaian pasangannya".

jangan melihat jauh, lihat lah ke dalam jiwa iaitu diri sediri. Jika anda menunjuk kepada orang lain dengan jari telunjuk maka jari yang tiga lagi akan mengarah kepada diri anda sendiri.




hurm ! lagi pun menunjuk dengan jari telunjuk itu adalah perbuatan kurang sopan bagi masyarakat kita khusunya.

Berhenti menyalahkan orang lain !!



"Wallawey woot..woot!! Blogging Mau Ikhlas..Terima Kasih baca-baca di sini"

15 comments:

  1. Setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing2. :)

    ReplyDelete
  2. rumahtangga kita kita yg urus...buruk baik kita yg aturkan..

    ReplyDelete
  3. Mana ada manusia tak buat silap kan. Tapi kena selalu perbiki diri sebelum menyalahkan org lain...

    ReplyDelete
  4. Tuding jari pada orang itu best tapi mengakui kesalahan diri sendiri itu lebih best serta membawa ketenangan.

    ReplyDelete
  5. yaa...sebelum menyalahkan orang lain, lihat dulu kekurangan diri...

    ReplyDelete
  6. org yg suka menyalahkn org sebenarnya menutupi jesalahan sendiri...

    ReplyDelete
  7. GAYA ZAMAN SEKARANG... KALAU DAH SALAH, SALAHKAN ORANG LAIN JUGAK..

    ReplyDelete
  8. aahhh..stop salahkan org lain huhu

    ReplyDelete
  9. rasenye sume org pun mcm tu kot..
    x mengaku kesilapan diri sndiri..
    takut kene..dia salahkan org tuu..

    ReplyDelete
  10. kadang2 orang tak sedar.atau sengaja buat2 xsedar.

    ReplyDelete
  11. " kekurangan mu adalah kesempurnaan ku.." ayat x bley blah...quote ni my ex yg dedicated la kunun..tp xde jodoh..huhu

    terima pasangan seadanya..bukan saling menuding jari...

    ReplyDelete
  12. btl tu..kalau ada masalah nk tuding jari kat org lain

    ReplyDelete


[PENAFIAN]
www.nazlee.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.
Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.